کد خبر: ۲۲۶۸۱۵
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰

ظریف دوشنبه به لبنان می‌رود

سفیر لبنان در تهران با اعلام اینکه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دوشنبه هفته جاری به بیروت سفر می کند، گفت: تازه ترین اطلاعات و نتایج بدست آمده از تحقیقات مربوط به انفجار مقابل سفارت ایران و تحولات بعد از آن در اختیار وی قرار می گیرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «فادی حاج علی» روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با اعلام اینکه ظریف در جریان سفر بیروت با مقامات عالی لبنان از جمله وزیر امور خارجه و رییس جمهوری این کشور دیدار خواهد کرد، افزود: یکی از مهم ترین موضوعاتی که در جریان سفر دکتر ظریف به بیروت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، انفجارهای تروریستی اواخر مهر ماه گذشته مقابل سفارت ایران در بیروت و رویدادهای بعد از آن به ویژه دستگیری و مرگ «ماجد الماجد» و تحقیقات انجام شده در باره این رویدادها است.

این دیپلمات لبنانی با بیان اینکه نه تنها ایران، بلکه لبنان هم قربانی حادثه تروریستی مقابل سفارت ایران است، تاکید کرد: لبنان از هرگونه کمک و همکاری ایران برای به نتیجه رسیدن تحقیقات در خصوص انفجارهای مقابل سفارت ایران در بیروت و رخدادهای بعد از آن استقبال می کند و هرگونه اطلاعات و نتایجی که تاکنون از انجام تحقیقات دستگاه های قضایی و امنیتی لبنان در این زمینه حاصل شده است، در جریان سفر ظریف به بیروت در اختیار وی قرار خواهد گرفت.

فادی حاج علی با بیان اینکه تحقیقات هنوز پایان نیافته و همچنان ادامه دارد، گفت: این تحقیقات تا کنون نتایج خوبی داشته و دستگیری ماجد الماجد نشان داد که تحقیقات دستگاه های قضایی و امنتیتی لبنان در مسیر صحیح در جریان است.

نماینده ارشد دولت لبنان در تهران گفت: اخیرا وزیر خارجه لبنان در مصاحبه ای با شبکه خبری المنار اعلام کرد که برای روشن شدن تمامی ابعاد حوادث تلخ مقابل سفارت ایران و رویدادهای بعد از آن، لازم است تحقیقات مشترکی از سوی دستگاه های ذیربط ایران و لبنان در این زمینه انجام شود.

بر اثر وقوع دو انفجار تروریستی مقابل سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در بیروت که روز 28 مهرماه امسال رخ داد، بیش از 20 نفر از جمله رایزن فرهنگی ایران در لبنان ، همسر یکی از دیپلمات های ایران و نیز تعدادی از شهروندان لبنانی به شهادت رسیدند و بیش از 150 تن نیز زخمی شدند.

سفیرلبنان در تهران گفت: رییس جمهوری لبنان دستورهای ویژه ای به دستگاه حفاظت از سفارتخانه ها و اتباع خارجی در لبنان داده است تا حضور خود را در اطراف سفارتخانه ها برای تقویت حفاظت از آنها تشدید کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین