کد خبر: ۲۲۶۸۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵

بازنشستگان تامین اجتماعی ده ماه حق بیمه کمتر می پردازند

بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی در میان همه مشکلات سازمان یک سر و گردن از همه بالاتر است چرا که بازنشستگان این سازمان اکثرا هر ماه مشمول حداقل مستمری هستند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گراش خبرگزاری خبرآنلاین ، در این میان کارشکنی و بدقولی شرکتهای طرف قرار داد هم مزید علت است اوایل آذرماه بود که پس از گذشت یک ماه از اتمام قرار داد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی با بیمه دی به دلیل مشکلاتی که بازنشستگان برای دریافت هزینه های درمان از این بیمه با آن مواجه بودند سرانجام کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی برای بیمه تکمیلی با بیمه آتیه سازان حافظ به توافق رسید و قرار شد بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از ابتدای آذرماه تحت پوشش بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ قرار گیرند تا همانند بازنشستگان کشوری از خدمات بیمه تکمیلی این شرکت بیمه گذار استفاده کنند.
اما با بررسی جزئیات متوجه می شویم که با سقف تهعهدات در همان سطح قبلی و با همان نحوه ارایه خدمات دست و پا شکسته مبلغی حدود بیست هزار و دویست تومان از حقوق حداقلی بیمه شدگان کسر می شود.
نکته این است که در کسر حقوق ذره ای درنگ یا اشتباه پیش نمی آید اما در هنگام انجام خدمت و تعهد بازنشستگان باید کفش آهنی به پا کنن و حواسشان را جمع کنند تا سرشان کلاه نرود!

اما در میان همه این ناملایمات وزیر کار و رفاه اجتماعی خبری خوشی داد.

وی از اختصاص یکهزار میلیارد ریال کمک هزینه برای کاهش بیمه درمان تکمیلی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی خبر داد.
علی ربیعی با بیان اینکه این میزان بودجه 20 درصد از هزینه مجموع حق بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی را برای مدت ده ماه کاهش می دهد ، گفت : حق بیمه درمان تکمیلی بازنشستگان زیرپوشش از 20 هزارو 200 تومان به 16 هزار و 200 تومان رسیده است .
وی مهمترین برنامه دولت را که قرار است بطور اساسی و بنیادین دنبال کند، ساماندهی درمان و بیمه بازنشستگان و سایر اقشار جامعه اعلام کرد. وی گفت: باید بخش قابل توجهی از این موارد با هدفمندی یارانه ها سامان پیدا کند.
ربیعی به قانون برنامه پنجم توسعه اشاره و ابراز امیدواری کرد میزان خروجی هزینه ها از جیب مردم برای بیماران سرپایی 30 درصد و برای بستری 10 درصد شود.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت : تلاش می کنیم بیمه عمر و حوادث بازنشستگان تامین اجتماعی نیز که یکی از مطالبات بیمه شدگان است ؛ ساماندهی شود.

در حالی که در شرایط فعلی اکثر مردم با محاسبات خود متوجه می شوند که 80 در صد از هزینه های درمان را از جیب خود می پردازند و 15 در صد از مردم با پرداخت هزینه های درمان به زیر خط فقر سقوط کرده اند دولت در صدد حمایت از اقشار ضعیف تر است تا لاقل مقداری از آلام و مشکلات آنان بکاهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین