کد خبر: ۲۲۶۹۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۸۴ - ۱۷:۲۸

بازار رسانه‌هاي آنلاين درايران شكل نگرفته است

آفتاب‌‌نیوز : دكتر داوود صفايي ،درباره‌ لزوم توجه به رسانه‌هاي آنلاين و الكترونيكي، اظهار داشت: اين‌كه چرا رسانه‌ها در فضاي وب، به طور آنلاين فعاليت نمي‌كنند از علل مختلفي ناشي مي‌شود. بايد ديد تا چه اندازه عامه‌ جامعه‌ به اينترنت دسترسي دارند، يا افرادي كه اكنون در اين فضا مشغول هستند‌، تا چه حد به منابع داخلي توجه مي‌كنند.

وي تصريح كرد: كاربران ايراني بيشتر در فضاي سايبر به دنبال تفريح و سرگرمي‌ هستند و در حقيقت درصدد جبران خلاء‌هاي و محدوديت‌هاي خود را در دنيا واقعي‌اند.

به عقيده‌ اين مدرس ارتباطات؛ راه‌اندازي رسانه‌هاي آنلاين مستلزم هزينه‌هاي بالايي است چرا كه هنوز امكانات زيرساختي و تكنولوژيكي آن مهيا نشده است.

از طرفي انبوه گسترده‌اي از مخاطبان رسانه‌هاي چاپي به شبكه‌هاي اينترنتي دسترسي ندارند و تهيه‌ يک روزنامه در ايران بسيار آسان‌تر از دسترسي به يك رسانه‌ آنلاين است .

صفايي يكي ديگر از مشكلات توسعه‌ رسانه‌هاي آنلاين را بالا بودن هزینه اينترنت دانست و تصريح كرد: تا زماني كه هزينه‌ دسترسي به اينترنت بيش از رسانه‌هاي چاپي باشد، نمي‌توان انتظار داشت مخاطبان در فضاي سايبر به دنبال كسب اطلاعات و اخبار باشند.

وی افزود:هنوز اينترنت و كامپيوتر در جامعه‌ ما به عنوان كالاي لوكس محسوب مي‌شود و استفاده علمي ‌ازآن نهادينه شده است .




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین