کد خبر: ۲۲۷۱۵۵
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶

عکس‌ جنجالی‌ که‌ موجب‌ دعوای‌ سرخابی شد

جنگ رسانه‌ای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال پیش از داربی در حال شدت یافتن است اما شاید خود مسئولان دو باشگاه هم ندانند که فایده این دعواها چیست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه هوادار باشگاه پرسپولیس در شماره امروز (دوشنبه) خود با انتشار عکسی از دو بازیکن استقلال بار دیگر آتش جنگ رسانه‌ای دو باشگاه پیش از داربی 78 را شعله‌ورتر کرد.


در عکسی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده دو بازیکن استقلال یعنی سیدمهدی رحمتی و حنیف عمران‌زاده در حال کشیدن قلیان هستند. قطعا قصد مسئولان این روزنامه هواداری این بوده که اگر فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی به قلیان کشیدن دو بازیکن پرسپولیس (پیام صادقیان و محسن مسلمان) واکنش نشان می‌دهند، باید در قبال کار این دو بازیکن استقلال نیز تصمیم بگیرند.

شاید نیاز به توضیح ماجرا نباشد. دیگر همه می‌دانیم که نشستن در قهوه‌خانه‌ها و کشیدن قلیان به یکی از تفریحات اساسی جوانان تبدیل شده است. حال فوتبالیست‌های ما هم در این میان مثل قشرهای دیگر جامعه به طرز فزاینده‌ای در سال‌های قبل به این پدیده روی آورده‌اند. با این حال همه می‌دانند که انجام این کار برای یک فوتبالیست گذشته از تاثیر سوئی که روی تصور مردم از جامعه فوتبالی می‌گذارد، برای خودش نیز فقط ضرر به همراه دارد.

قطعا اگر از همان فوتبالیستی که دیگر این کار تبدیل به یک عادت برایش شده هم بپرسیم که فایده این کار برای تو چیست، می‌گوید هیچ! اما موجی است که بین فوتبالیست‌ها به وجود آمده و فعلا نه تنها نصیحت و موعظه بلکه محرومیت و محکومیت هم جلودار آن نخواهد بود.

حال پس از حکم عجولانه کمیته انضباطی در محروم کردن صادقیان و مسلمان از حضور در تیم‌ ملی، موجی در شبکه‌های مجازی و بین هواداران آبی و قرمز به وجود آمده که می‌خواهند ثابت کنند بازیکنان ما قلیانی نیستند بلکه بازیکنان شما هستند که این کار زشت را انجام می‌دهند! غافل از اینکه اکثر بازیکنان فوتبال ما به این پدیده زشت مبتلا شده‌اند و این دعواها سودی ندارد.

انتشار عکس دو بازیکن استقلال در حال قلیان کشیدن هم حرکت در دور باطل است. نه فدراسیون ما آنقدر قاطعیت دارد که بخواهد تصمیمی درست برای این مساله گرفته و حداقل با آموزش و تربیت صحیح جلوی شیوع این پدیده در بازیکنان آینده این فوتبال را بگیرد و نه بازیکنان با این مسائل به خودشان می‌آیند و مسیر دیگری در فوتبال حرفه‌ای خود در پیش می‌گیرند. شاید برای چند دقیقه سرگرم شدن و کری‌ خواندن پیش از داربی این کار مناسب باشد اما در اصل چیزی جز آب در هاون کوبیدن نیست!

به گزارش ایسنا، روز گذشته هم سایت دو باشگاه سرخابی بیانیه های تندی علیه هم منتشر کرده بودند و با یادآوری اشتباهات داوری به نفع رقیب سعی در تخریب اردوی حریف داشتند. یادمان نمی‌رود که پس از داربی کسل‌کننده قبلی مدیران دو باشگاه تاکید کردند باید کاری کنیم داربی بعد زیبا شود اما آیا با این بیانیه‌ها، عکس‌ها و ایجاد حساسیت‌های کاذب می‌شود امیدی به زیبا شدن این بازی داشت؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین