کد خبر: ۲۲۷۳۴۴
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۰

جنتی: نگاه امنیتی به فرهنگ و هنر برداشته شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای گسترش دیپلماسی فرهنگ و هنر ایرانی و میزبانی و یا شرکت در جشنواره های بین المللی باید نگاه امنیتی به حوزه فرهنگی و هنر برداشته شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا ˈعلی جنتی ˈ عصر سه شنبه در نشست با نخبگان فرهنگی و هنری خوزستان در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد این استان افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه امنیتی به موضوع فرهنگ و هنر مخالف است.

وی با اشاره به وضع اعتبارات فرهنگ و هنر گفت: بودجه سال آینده کشور در بخش فرهنگ و هنر مطلوب نیست اما باید با همین اعتبارات اندک برنامه های فرهنگی و هنری را اجرا کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سفر هیات دولت به خوزستان افزود: در سفر سه روزه به این استان برخی از مسائل و مشکلات حوزه فرهنگی و هنر استان بررسی می شود اما بعد از این سفر در سفری مستقل به خوزستان مسائل مربوط به این حوزه به صورت گسترده تر بررسی خواهد شد.

جنتی گفت: استان خوزستان دارای ظرفیت های بسیار در حوزه فرهنگ و هنر است که در طول تاریخ از این ظرفیت ها به بهترین شکل استفاده شده است.

وی از مسوولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خواست برای برگزاری جشنواره ای ویژه در استان در سطح ملی برنامه ریزی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از شاخص های استان خوزستان می تواند موضوع شکل گیری این جشنواره باشد تا این جشنواره هر سال در استان اجرا شود.

جنتی گفت: هم اکنون جشنواره ˈکودک و نوجوانˈ در اصفهان، جشنواره ˈامام رضا (ع)ˈ در مشهد و جشنوار ˈادبی ˈ در شیراز به صورت ملی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم سیاست های جدیدی در زمینه فرهنگی و هنری دارد، اضافه کرد: این سیاست ها مشخص شده و مسوولان نیز باید در چهارچوب آن عمل کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیدگی به مشکلات صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان را یکی از اولویت های کاری این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: در دولت گذشته صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان بدهی های زیاد به سازمان تامین اجتماعی داشت و به نوعی این صندوق ورشکسته شده بود.

جنتی افزود: در صورتی که مجلس با تصویب تبصره 14 در بودجه فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت کند، تمام دستگاههای دولتی موظف می شوند یک درصد از بودجه سالانه خود را صرف کارهای هنری و فرهنگی کنند.

وی همچنین خواستار ارائه شناسنامه کاملی از هنرمندان خوزستان شد و از مسوولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست که انجام این کار را جزء اولویت های کاری قرار دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاکنون در حوزه رسانه های دیجیتال ضعف فروانی داشتیم و با راه اندازی بنیاد رسانه دیجیتال بخشی از مشکلات این حوزه حل شده است.

جنتی افزود: تشکیل نظام صنفی مطبوعات نیز در مجلس تایید شده تا این تشکیلات صنفی به کارهای مربوط به مطبوعات کشور رسیدگی کند.

وی با اشاره به اینکه قانون تبلیغات به اصلاح و بازنگری نیاز دارد، گفت: با توجه به اینکه قانون خاصی برای تبلیغات تعریف نشده بسیاری از آگهی هایی که چاپ می شود خلاف واقع است.

در این نشست برخی از هنرمندان خوزستان در خصوص مشکلات بخش های مختلف هنری و فرهنگی استان مطالبی بیان کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین