کد خبر: ۲۲۷۶۲۷
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴

جاسوسی آمریکا از پیامک‌های سراسر دنیا

اسنادی که اسنودن افشا کرده نشان می‌دهند آژانس امنیت ملی روزانه صدها میلیون پیامک در سراسر دنیا را رصد می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش فارس، شبکه خبری راشاتودی در خبری فوری اعلام کرد که جدیدترین اسناد افشا شده توسط ادوارد اسنودن، تحلیلگر سابق سازمان سیا نشان می‌دهد آژانس امنیت ملی آمریکا روزانه صدها میلیون پیامک در سر تا سر دنیا را ذخیره می کند.

این خبر در حالی منتشر شده که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا قرار است تا ساعاتی دیگر درباره تغییراتی در ساختار برنامه‌های آژانس امنیت ملی صحبت کند که افشای جاسوسی‌های آن به جنجال‌های گسترده‌ای انجامید.

روزنامه نیویورک‌تایمز نیز روز گذشته گزارش داد، آژانس امنیت ملی آمریکا نرم‌افزاری را در صد هزار رایانه در سراسر جهان، غیر از آمریکا نصب کرده که به واشنگتن اجازه می‌دهد عملیات نظارتی بر این رایانه‌ها را انجام دهد.

این روزنامه با نقل اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا، کارشناسان رایانه و مقامات آمریکایی در گزارش خود درباره استفاده از فناوری مخفیانه‌ای نوشت که از امواج رادیویی برای دسترسی به رایانه‌هایی استفاده می‌کند که سایر کشورها می‌کوشند آنها را از جاسوسی و حملات سایبری مصون نگه دارند. این شبکه نرم‌افزاری می‌تواند مسیری دیجیتال برای انجام عملیات سایبری نیز ایجاد کند.

همچنین آژانس امنیت ملی آمریکا سال‌هاست از این فناوری استفاده می‌کند. این فناوری متکی به امواج رادیویی است که از بُردهای کوچک و کارت‌های یو‌اس‌بی نصب شده در این رایانه‌ها منتقل می‌شود. البته آژانس امنیت ملی آمریکا این اقدام را «دفاع فعال» نامیده است و از این فناوری برای نظارت بر یگان‌های ارتش چین، ارتش روسیه، کارتل‌های مواد مخدر و نهادهای تجاری در اتحادیه اروپا و شرکای آمریکا نظیر عربستان، هند و پاکستان در مبارزه با تروریسم استفاده می‌کند.

حتی اگر این رایانه‌ها به اینترنت متصل نباشند این نرم‌افزار می‌تواند وارد رایانه‌ شود و اطلاعات را تغییر دهد. همچنین اطلاعات به ایستگاه تقویت امواج ارسال می‌شود که آژانس‌های جاسوسی می‌توانند چندین مایل دورتر از مورد هدف بر پا کنند. در بیشتر این موارد، سخت‌افزار رادیویی باید توسط یک جاسوس، سازنده یا کاربر بی‌اطلاع در رایانه نصب شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین