کد خبر: ۲۲۷۶۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۳

سعد حریری: آماده تشکیل دولت ائتلافی با حضور حزب‌الله هستیم

« سعدحریری» رییس جریان المستقبل اعلام کرد که آماده است دولت فراگیر و ائتلافی دولت لبنان با حضور حزب الله تشکیل شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، این موضع جدید سعد حریری در حاشیه دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری در لاهه هلند در رسانه های لبنانی بازتاب گسترده داشت. 
 
وی با بیان اینکه نسبت به تشکیل دولت ائتلافی بسیار خوشبین هستیم، گفت که آماده هستیم دولت جدید با حضور حزب الله به عنوان یک حزب سیاسی مشارکت کنیم. 
 
 
رییس جریان المستقبل افزود : برداشتن گام های مثبت برای تشکیل دولت جدید ، اقدامی مثبت برای برقراری ثبات در لبنان است. 
 
سعد حریری با بیان اینکه لبنان دوران سختی را سپری می کند، ادامه داد : حزب الله یک حزب سیاسی است که با احزاب دیگر مانند جریان ملی آزاد ائتلافی بزرگ تشکیل داده است و ما تشکیل می کنیم که با همه در حکومت لبنان شریک باشیم و طرفی خارج از دولت بماند. 
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا خطوط قرمزی وجود دارد؟، گفت: نیازهای لبنان خطوط قرمز را مشخص می کند اما ما خواستار برقراری ثبات در کشور هستیم. 
 
این اظهارات جدید حریری که ناظران از آن یک عقب نشینی آشکار از مواضع تند و غیرمنطقی گذشته یاد کردند ، در حالی است که پیشتر جریان المستقبل و برخی از همپیمانان آن در گروه 14 مارس تنها بر دولت یکدست بدون حزب الله تاکید می کردند و حتی می گفتند که برای ما معادلات تشکیل دولت مهم نیست ، تنها خواسته ما نبود حزب الله در دولت جدید است. 
 
برخی از ناظران همچنین علت این چرخش در مواضع سعد حریری را ناشی از شکننده شدن ائتلاف جریان 14 مارس، مواضع منطقی حزب الله و ایستادگی همپیمانان آن در گروه 8 مارس ذکر کرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین