کد خبر: ۲۲۷۹۸۷
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲

ماجرای گلایه هاشمی از روحانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: احمدی‌نژاد مقید بود که نیاید اما آقای روحانی در همین مدت کوتاه برای چند جلسه آمده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با سایت انتخاب درباره ماجرای گلایه‌اش از حسن روحانی پیرامون عدم حضور در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: کارهای آقای روحانی زیاد است و من هم می‌دانم هر روز و هر هفته کارهایی پیش می‌آید که رئیس‌جمهور نمی‌تواند مثل ما سه چهار ساعت در جلسات مجمع تشخیص بنشیند. ما این توقع دائمی را نداریم.

وی ادامه داد: بحثی در اقتصاد مقاومتی بود و یک بند در پیش‌نویس آمده بود که باید مرکزی با مشارکت سه قوه ایجاد شود که برای کارهای مشکل کشور در امور اقتصادی عمل کنند. دولت نظر داشت و می‌گفت ما که در قانون‌گذاری سهیم نیستیم و در قضاوت هم که نیستیم، امور اقتصادی دست ماست که اگر بخواهیم در اینجا شریک شویم دیگر نمی‌توانیم در اینجا کار کنیم و اگر بخواهید ما کار کنیم باید انحصاری دولت باشد و آنها باید به ما کمک کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: آقای روحانی در جلسه‌ای که من نبودم پیغام داده و گفته بود که دولت این را قبول ندارد. خود ایشان هم نبودند. در جلسه بعدی که من رفتم، با اینکه معترض بود، باز نیامدند. و الّا می‌توانستیم در آن جلسه رای بگیریم. ایشان نیامده بودند برای اینکه برنامه سخنرانی داشتند و به آنجا رفته بودند. حرف من این بود که برای مساله مهمی که خود ایشان مخالفت می‌کنند باید بیایند و دفاع کنند و ادله خودشان را بگویند وگرنه عموماً رئیس‌جمهور کار و مسئولیت‌های زیادی دارد.

هاشمی همچنین درباره تفاوت روحانی و احمدی‌نژاد در خصوص حضور در جلسات مجمع خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد مقید بود که نیاید اما آقای روحانی در همین مدت کوتاه برای چند جلسه آمده است. بحث من این نبود و خود آنها هم می‌دانستند چون آقای انصاری، آقای طیب‌نیا و آقایان دیگر از دولت بودند و می‌دیدند که ما چه می‌گوییم. متاسفانه گاهی بعضی‌ها به حاشیه‌ها دامن می‌زنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین