کد خبر: ۲۲۷۹۹۱
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۳

علایم سرطان معده را جدی بگیرید

این فوق تخصص گوارش و کبد در ادامه مصرف سیگار و الکل را در کنار عادات غذایی نامناسب در بروز سرطان معده اثرگذار دانست و گفت: ابتلا به این بیماری دارای زمینه های ژنتیکی نیز هست. یک فوق تخصص گوارش و کبد سرطان معده را در فهرست سرطان‌هایی قرار داد که پیش آگهی بدی دارد و گفت: معمولا سرطان معده زمانی تشخیص داده می شود که بیماری به میزان زیادی پیشرفت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر همایون بشیری معتقد است: سرطان معده بیماری است که تشخیص زودرس آن از اهمیت بالایی برخوردار است و درمان آن در مراحلی که بیماری پیشرفت زیادی کرده بسیار مشکل خواهد بود.

بشیری درادامه مهمترین عامل ابتلا به سرطان معده را میکروبی به نام "هلیکوباکتروپیلوری"دانست و گفت: این میکروب می‌تواند به مرور تغییراتی را در بدن فرد ایجاد کند و سرطان را به وجود آورد. وی افزود: البته این میکروب در بدن تعداد زیادی از افراد وجود دارد و لزوما هر کس که این میکروب را داشته باشد سرطان نمی‌گیرد. این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه میکروب "هلیکوباکتروپیلوری” از طریق تماسهای نزدیک افراد را آلوده می‌کند، گفت: تحقیقات نشان داده که این میکروب در معده فرد لانه گزینی کرده و بعداز 10 و یا حتی 20 سال سبب بروز سرطان معده می‌شود.

بشیری در ادامه عادات غذایی را یکی دیگر از عوامل ابتلا به سرطان معده دانست و گفت: مصرف غذاهای کنسرو شده حاوی مواد نگهدارنده و خصوصا ترکیبات نیترات، مصرف فست فودهایی مثل سوسیس و کالباس، استفاده بیش از حد از محصولات حاوی مواد شیمیایی و ... زمینه بروز سرطان معده را به وجود می آورند. وی افزود: همچنین عدم مصرف آب آلوده به نیترات، عدم مصرف طولانی مدت موادغذایی مثل ترشیجات و عدم مصرف مواد غذایی نمک سود شده برای جلوگیری از ابتلا به سرطان معده توصیه می شود. بشیری افزود: مصرف غذاهایی که با حرارت بیش از حد طبخ شده مثل نان سوخته، ته دیگ سوخته و ... نیز توصیه نمی شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد در ادامه مصرف سیگار و الکل را در کنار عادات غذایی نامناسب در بروز سرطان معده اثرگذار دانست و گفت: ابتلا به این بیماری دارای زمینه های ژنتیکی نیز هست.

به گزارش ایسنا، وی درباره درمان سرطان معده گفت: اگر این بیماری در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود درمان آن امکان پذیر است. بشیری علائم ابتلا به سرطان معده را شامل سیری زودرس، دردهای مبهم قسمت‌های فوقانی شکم، کاهش وزن بی دلیل، بروز کم خونی، تغییررنگ مدفوع به رنگ سیاه و استفراغ دانست و به افراد توصیه کرد: این هشدارها را جدی بگیرند و با مراجعه زودهنگام به پزشک تحت درمان قرار گیرند. وی گفت: بروز این علائم در افراد خصوصا افراد بالای 45 سال نیاز به پیگیری دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین