کد خبر: ۲۲۸۰۵۰
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸

در برنامه نود چه گذشت؟

مردم به دربی سرد و کسل کننده هفتاد و هتم نمره صفر دادند تا نارضایتی خود را از کیفیت پائین بازی‌های لیگ اعلام کنند. فردوسی پور هم در روز داربی به راغ هنرمندان رفت تا یخ داربی به کمک ستاره‌های کمدی سریال مهران مدیری آب کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دربی سرد و کسل کننده پایتخت موجب شده بود تا همه منتظر یک نود انتقادی باشند. آنقدر کیفیت بازی جمعه پائین بوده که انگار همه دلشان می‌خواست فردوسی‌پور انتقامشان را از دوتیم بگیرد. گرچه فردوسی‌پور هم با نپرداختن به اصل ماجرای دربی حاشیه‌هایی را دست‌مایه قرار داد تا نشان دهد که دربی دیگر از کیفیت حداقلی هم برخوردار نیست.

به گزارش تابناک، ساعت ۲۲:۳۵ دقیقه آخرین روز دی‌ماه بود که عادل فردوسی‌پور مهمان خانه‌های مردم شد و تا با برنامه نود به بررسی مسائل یک هفته اخیر فوتبال ایران بپردازد. مسائلی که بیشتر حول ماجرای دربی سرد و کسل‌کننده هفتاد و هشتم پایتخت می گشت. سوال پیامکی برنامه این هفته هم در خصوص کیفیت پائین دربی طراحی شده بود و از مردم خواسته بود به بازی روز جمعه نمره بدهند.

گزینه های این مسابقه هم در قالب سه گزینه «صفر»، «یک تا ده» و «یازده تا بیست» طراحی شده بود که به نظر از همین ابتدای برنامه مشخص بود که کدام گزینه در میان بینندگان برنامه نود طرفداران بیشتری دارد. مسعود مرادی، کارشناس داوری امشب نود بود که در همان ابتدا فردوسی‌پور از وی پرسید که کمیته یا دپارتمان داوری قوانینی برای حضور داوران در برنامه نود وضع کرده که مرادی گفت من هم چنین خبری را شنیده ام اما آقای تاج پیش از برنامه در تماس تلفنی با بنده گفتند که حضورم بلامانع است.

اولین بخش برنامه نود گزارش نود درجه بود که شاخص‌ترین بخش آن به دربی اختصاص داشت و آندرانیک تیموریان با اعتراضات زیادش سوژه اصلی این گزارش بود. در بخشی از گزارش با پخش تصاویر متعددی از اعتراض های آندارانیک عادل به کنایه گفت که آندو رکورد سیزده ساعت سخنرانی فیدل کاسترو را هم شکست. شوخی با شیرینی که این‌بار در طول دربی بیدار بود و اشاره به خطای دوباره پیام صادقیان از بخش‌های دیگر این گزارش بود. پس از این بخش بود که خلاصه بازی راه‌آهن و سپاهان پخش شد.

پس از بررسی داوری بازی سپاهان و راه‌آهن خلاصه بازی استقلال خوزستان و گسترش فولاد تبریز پخش شد و سپس بخش دوم گزارش فوتبال در استان هرمزگان که بخش نخست آن هفته گذشته پخش شده بود به روی آنتن رفت. سفر گزارشگر نود به شهرستان زلزله زده بستک از بخش‌های دیدنی این گزارش بود.

سایپا و ملوان سومین خلاصه بازی بود که در برنامه نود امشب پخش شد و سپس به بررسی داوری این بازی پرداخته شد. اولین گزارش نود تا نود برنامه امشب بعد از داوری این بازی پخش شد که حرف‌های یحیی گل‌محمدی در خصوص تصمیم اشتباه وی و باشگاهش در خصوص دادن بازیکن به تیم زیر ۲۲ سال بخش مهم این گزارش بود. گویا بازیکنان نفت که در ترکیب تیم زیر ۲۲ سال حضور داشتند دچار مصدومیت و بی‌انگیزگی شده بودند و این مسئله نارضایتی سرمربی این تیم را پدید آورده بود.

با پخش این گزارش کم‌کم عادل فردوسی‌پور این نوید را داد که زمان بررسی داربی هفتاد و هشت رسیده است. اما فردوسی‌پور هم مانند صدا و سیما که در روز داربی از بازیگران خنده‌بازار به عنوان کارشناس استفاده کرده بود رویکرد متفاوتی به این بازی داشت. کیفیت پائین بازی موجب شد تا همه با چیزهای دیگری سرخودشان را گرم کنند و عادل هم با یک ایده جالب بازیگران سینما و تلویزیون را، و البته بیشتر بازیگران سریال جدید مهران مدیری را به خانه محراب قاسم‌خانی دعوت کرد تا در یک جمع شلوغ دربی را تماشا کنند. البته دربی اصلا جذاب از کار در نیامد تنها نکته جالب این گزارش حضور بازیگران مختلف سینما و تلویزیون در کنار هم بود.

امیر جعفری، سیامک انصاری، جواد رضویان، محراب قاسم خانی، خشایار الوند، اشکان خطیلی، امیر مهدی ژوله و علی انصاریان از مهمان هایی بودند که به دعوت عادل به خانه قاسم خانی رفته بودند. البته در بخش دوم این گزارش هم خود عادل در پایان بازی به جمع آن‌ها اضافه شد و حرف همه سرد و کسل کننده بودن دربی بود. امیر مهدی ژوله، نویسنده سریال‌های مدیری با اشاره به اینکه دربی ویترین فوتبال ماست گفت که تا زمانی که پول نفت از سفره باشگاه‌ها قطع نشود و باشگاه ها خودشان باشگاه داری نکنند وضعیت فوتبال ما همین است.

با پخش این گزارش گزارش کامل برنامه در خصوص دربی پخش شد. از آن‌هایی که یک روز رودتر به ورزشگاه آمدند در سرمای تهران خوابیدند تا به دربی برسند تا آنهایی که در پایان مدعی بودند که دیگر پا به این دربی سرو کسل کننده نمی‌گدارند. گزارش‌های برنامه هم به گونه‌ای بود که انگار دربی سرد و کسل کننده یک مقصر داشت: امیر قلعه‌نویی! یکی از تماشاگران قرمزها به خبرنگار نود گفت که تا زمانی که قلعه‌نویی مربی استقلال باشد برای دیدن دربی نمی‌آید و بازیکنان پرسپولیس هم استقلالی‌ها را متهم کردند که برای تساوی به میدان آمده بودند. حتی آمار برنامه هم نشان می‌داد که در بازی‌هایی که پای قلعه‌نویی در میان باشد گل کمتری رد و بدل می شود و تساوی بیشتری رقم می خورد.

در بخش داوری بازی دربی مرادی خطای دقیقه سه پیام صادقیان روی علیرضا اکبرپور را مستحق دریافت کارت قرمز دانست و همین‌طور خطای اولادی روی سید جلال حسینی را هم مستحق اخراج. به عقیده داور رضا حقیقی هم به خاطر هل دادن آندو می‌بایست کارت زرد می‌گرفت و گزارش با پخش دور تند مجموعه اعتراض های آندارنیک تیموران پایان یافت.

پس از پخش بخش دوم نود تا نود و دوربین نود سعید مظفری‌زاده، داور دربی هفتاد و هشت که بعد از بازی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد مهمان ویژه برنامه نود بود. خداحافظی این داور خوب کشورمان شاید تنها نکته مهم دربی هفتاد و هشتم بود. جایی که مسعود مرادی با اشاراه به وضعیت سخت داوران در فوتبال گفت که در فصل بعد شاید به تعداد انگشتان یک دست هم داور تراز اول نداشته باشیم

پس از گفت‌وگوی فردوسی‌پور و مظفری‌زاده خلاصه سه بازی تراکتورسازی و صبا، داماش و فجر و ذوب‌آهن و فولاد به همراه داوری این سه مسابقه پخش شد تا پرونده بازی ها هفته بیست و سوم فوتبال ایران بسته شود.

گزارش لیگ یک، جام یونس شکوری، قدیمی‌های باشگاه پاس، وضعیت باشگاه چوکای تالش و بازی های تیم ملی زیر ۲۲ سال ایران هم بخش‌های پایانی نود امشب را تشکیل می‌داد.

در پایان برنامه و در نظرسنجی که بیش از سه میلیون نفر در آن شرکت کرده بودند بیش از هشتاد درصد بینندگان نود به بازی روز جمعه نمره «صفر» داده بودند.

برنامه نود ساعت ۲:۱۳ بامداد سه‌شنبه به پایان رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین