کد خبر: ۲۲۸۱۷۱
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱

ضرغامی: رییس‌جمهور معتقد به آزادی بیان است

رییس سازمان صدا و سیما گفت: رییس جمهوری معتقد به مجیزگویی هنرمند نیست بلکه وی معتقد به آزادی بیان و اندیشه بوده و واقعیتی است که در تعامل با وی دریافت کردم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: عزت الله ضرغامی روز سه شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از 12 محصول برتر خودکفایی صنعت رسانه در پاسخ به پرسش ایرنا اظهار کرد: مطالبی که در مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین المللی جام جم در مورد رییس جمهوری بیان داشتم؛ واقعیت است .

وی در باره برداشت سایر افراد از اظهارات وی افزود: اینکه افراد چه برداشت هایی دارند و چگونه مطالب بنده را انعکاس داده اند؛ مساله دیگری است که متاسفانه بنده فرصت دیدن آنها را نداشته‌ام.

رییس سازمان صدا و سیما در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد تفاوت این نمایشگاه با دوره های گذشته افزود: روزبه روز کیفیت عملکردهای تجهیزات گذشته روند صعودی و افزایشی داشته است.

وی با بیان اینکه کیفیت در این حوزه بسار مهم است، تصریح کرد: کیفیت فنی برای ضبط و ارسال تصویر از اهمیت بالایی برخوردار است، با سیستم های اصلاحی و افزایش کیفیتی که همکاران ما در حوزه شرکت های دانش بنیان داشتند به نظر می رسد که واقعا مساله کیفیت مورد توجه همگی این دوستان است.

ضرغامی ادامه داد: همچنین در کنار افزایش کیفیت برای قابلیت های عملکردی این تجهیزات کارهای جدیدی همچون پروژه هایی که امروز رونمایی شد نیز انجام شده که در گذشته نبوده است.

وی اظهار کرد: با طراحی و اولویت بندی های صورت گرفته شده و اعتبارات محدودی که همکاران ما داشتند؛ توانسته ایم در این حوزه ها به خودکفایی برسیم.

رییس سازمان صدا و سیما گفت: قیمت پایین بسیاری از این تجهیزات علی الخصوص در حوزه فرستنده های دیجیتال سبب شده تا بسیاری کشورها به خصوص در حوزه خلیج فارس طی تماس هایی خرید این دستگاه ها را خواستار باشند.

وی افزود: اگر در آینده برنامه مناسب و مطلوبی در کشور برای صادرات این تجهیزات صورت گیرد؛ می توان با قیمت های بسیار پایین تر از کشورهای سازنده با کیفیت بسیار مطلوب و سرویس های مناسب لازم برای راه اندازی این فرستنده ها در کشورهای دیگر اقدام کنیم.

ضرغامی خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات بیشتری برای حوزه خودکفایی سازمان صدا و سیما فراهم شود به طور حتم بسیار موفق خواهیم بود.

وی تصریح کرد: اگر طی جنگ تحمیلی در صنایع خودکفایی پیشرفت های بسیار زیاد کردیم و توانستیم از فعالیت یک موشک مینی کاتیوشا 107 میلی متری که 9 کیلومتر برد داشت به موشک های هدایت شونده 2 هزار کیلومتری رسیدیم به سبب فرصت هایی بود که در اختیار کارشناسان و دانشمندان کشور قرار داده شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در عرصه جنگ نرم با دشمنان هستیم، ادامه داد: معتقدم در این شرایط باید کمی بیشتر به اعتبارات اختصاص داده شده به صدا و سیما توجه شود؛ اگر این شرایط مهیا شود شاهد افتخارات دیگری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهیم بود.

ضرغامی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر راه اندازی شبکه های جدید اظهار کرد: شبکه های جدیدی با توجه به نیازهایی که در کشور احساس می شود در نوبت راه اندازی قرار دارند.

وی گفت: راه اندازی این شبکه های جدید از لحاظ فنی در تهران فعلا به سبب سرمایه گذاری های انجام شده مشکلات کمتری دارد و می توانیم چندین شبکه دیگر را با هزینه های کمتر در پایتخت راه اندازی کنیم اما مساله جدی ارسال این سیگنال ها به استان ها است

رییس سازمان صداو سیما افزود: با تلاش و زحمات شبانه روزی همکاران توانسته ایم تاکنون تمامی این شبکه ها را در استان ها پوشش دهیم اما دیگر نیاز به فرستنده ها جدید است.

وی یادآور شد: هم اکنون در استان ها با شرایط فعلی بیشتر از 20 شبکه نمی توانیم دراختیار مخاطبان قرار دهیم چرا که پهنای باند سازمان تکمیل شده است و نیاز به فرستنده و گیرنده های جدید داریم.

ضرغامی خاطرنشان کرد: برنامه نسیم که هم اکنون نیز به استان ها ارسال می شود به عنوان یک شبکه مستقل نیست بلکه شبکه استانی بسته آن را پخش می کند.

وی اظهار کرد: امیدوارم دولت، مجلس ، مسئولان و متولیان فرهنگی کشور در اولویت بندی بودجه ای کشور با توجه به اهمیت بسیار بالای صداوسیما اهتمام بیشتری ورزند چرا که وظیفه ما است که رسانه نظام را به تمامی نقاط کشور در اختیار هموطنان قرار دهیم.

رییس سازمان صداو سیما اولویت راه اندازی شبکه های جدید را منوط به شرایط همکاری دیگر دستگاه های کشور دانست و گفت: هم اکنون با برخی از دستگاه ها همچون وزارت آموزش و پرورش و یا سازمان جهانگردی و سایرارگان ها وارد گفت و گو و مذاکره شده ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین