کد خبر: ۲۲۸۲۷۴
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵

خانواده آمریکایی ناپدید شده در ایران: او مامور سیا بود

خانواده ˈرابرت باب لوینسونˈمامورسابق پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) که هفت سال پیش ناپدید شد از دولت آمریکا خواستند تایید کند که وی برای سازمان سیا کار می کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش روزچهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، اعضای خانواده لوینسون روزگذشته(سه شنبه) درمصاحبه با این شبکه تلویزیونی دولت آمریکا را به شکست در به کار بستن اقدامات کافی جهت یافتن و آزاد کردن این مامور بازنشسته پلیس فدرال آمریکا متهم کردند و از کاخ سفید خواستند قبل از این که دیرتر شود، اقدام کند.

به نوشته سی ان ان، خانواده لوینسون از مدت ها قبل مطلع بودند که وی برای سیا کار می کرد اما به دلیل این که دولت آمریکا به آنها گفته بود افشای این موضوع لوینسون را با تهدید بیشتری مواجه می کند از فاش شدن آن بیم داشتند اما اکنون آنها بر این باورند که تایید همکاری لوینسون با سیا می تواند به آزادی وی کمک کند.

به گفته آنها، اکنون زمان آن رسیده که دولت آمریکا حقایق را درباره پرونده وی افشا کند.

ˈدن لوینسونˈ پسر این آمریکایی ناپدید شده، گفت: امیدواریم که مقامات دولت آمریکا درخواست ما را بشنوند و تایید کنند که وی با سیا همکاری داشته است.

وی افزود: ما فکر می کنیم که تایید این موضوع گام مثبت تری برای باز گرداندن وی به کشور خواهد بود.

مقامات کاخ سفید مدعی هستند که هر گونه افشای هویت لوینسون به عنوان مامور دولت آمریکا نتیجه عکس خواهد داشت.

این درحالی است که براساس ایمیلی که خانواده لوینسون 65 ساله دریافت کرده اند وی به منظور انجام ماموریتی برای سازمان سیا آمریکا به ایران سفر کرده بود.

این نخستین بار مصاحبه خانواده لوینسون با سی ان ان از زمان انتشار گزارش های جدیدی در افشای همکاری این مامور باز نشسته اف بی ای با سیا در زمان مفقود شدنش است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس و روزنامه واشنگتن پست در دسامبر گذشته نیز گزارش دادند که لوینسون در زمان ناپدید شدنش به عنوان پیمانکار مستقل سیا فعالیت می کرد.

ˈدیوید مک گیˈ وکیل خانواده لوینسون گفت: مدارک بدون هیچ تردیدی نشان می دهند که باب پیمانکار سیا بوده که برای کسب اطلاعات و مصاحبه با مقامات آگاه به خارج از کشور سفر می کرد.

یکی از مدارکی که روز سه شنبه در اختیار سی ان ان قرار گرفت شامل ایمیلی است که به اذعان خانواده لوینسون، برای مقامات سیا ارسال شده بود.

به گفته خانواده لوینسون، سیا ابتدا درباره سفر وی به ایران به آنها دروغ گفته بود اما پس از کشف اسناد و از جمله ایمیلی توسط وکیل لوینسون که وی برای مسوول ارشد خود ارسال کرده بود، سیا تایید کرد که او مشغول عملیاتی مخفیانه علیه ایران بوده است.

مک گی افزود: سیا دو و نیم میلیون دلار به خانواده لوینسون پرداخته تا از شکایت خود از این سازمان صرف نظر کنند.

همسر لویسنون معتقد است دولت آمریکا باید با استفاده از برخی واسطه ها به انجام مذاکراتی برای آزادی وی کمک کند.

وی گفت: ما در گذشته این درخواست را مطرح کردیم اما متاسفانه نتوانستیم کسی را پیدا کنیم که این وظیفه را انجام دهد اکنون زمان آن رسیده که دولت آمریکا فردی را برای انجام چنین ماموریتی تعیین کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین