کد خبر: ۲۲۸۳۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳

زنگ هشدار هوا در مشهد نواخته شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پس از یک هفته هوای سالم و کاهش میزان آلاینده ها، وضعیت هوای مشهد از امروز (پنجشنبه) دوباره در حالت هشدار قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ˈحمید صالحیˈ به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از 26 دی تا دوم بهمن ماه شاخص کلی کیفیت هوا در مشهد به کمتر از 100 PSI کاهش یافت و از هوای سالم برخوردار شد.

وی گفت: از صبح امروز با افزایش میزان آلاینده ها براساس گزارش های ارسالی از 11 ایستگاه سنجش آلودگی هوای سطح شهر، شاخص کلی کیفیت هوا به 111 PSIافزایش یافت.

وی با بیان اینکه در دو ماه گذشته بیش از 40 روز وضعیت هوای مشهد در حالت هشدار قرار داشت افزود: با افزایش دمای هوا شاهد کاهش بار آلودگی و تخلیه آلاینده ها در لایه های بالایی جو و به همین نسبت بهبود وضعیت هوای کلانشهر مشهد در چند روز گذشته بودیم.

صالحی گفت: میانگین شاخص کلی هوا در یک هفته گذشته 86 PSI بوده است که امروز شاهد افزایش چشمگیر آن هستیم.

وی اظهار داشت: به سالمندان، افراد مبتلا به بیماری های تنفسی و قلبی، کودکان و زنان باردار توصیه می شود از تردد و حضور در سطح شهر به ویژه در مرکز شهر خودداری کنند.

وی گفت: شهروندان با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، حذف ترددهای غیرضروری و کاهش مصرف سوخت می توانند در کاهش آلودگی هوای شهر سهم قابل توجهی داشته باشند.

شهر مشهد دارای سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت است و روزانه بیش از 800 هزار خودرو در این کلانشهر تردد دارند.

این در حالی است که سالانه 25 تا 30 میلیون زائر نیز وارد این پایتخت معنوی ایران می شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین