کد خبر: ۲۲۸۴۰۳
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰

پاسخ ظریف به «سی ان ان» درباره باب لوینسون

بخشی از مصاحبه شب گذشته رئیس جمهور ایران با شبکه سی ان ان آمریکا در شب گذشته به سوالی اختصاص داشت که مصاحبه کننده درباره سرنوشت باب لوینسون مامور عملیاتی اف بی آی که آمریکایی ها معتقدند آخرین بار در ایران رویت شده اختصاص داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش «تابناک»، این پرسش خبرنگار سی ان ان با پاسخ هوشمندانه و معنا دار محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران مواجه شد. 

ماجرا از اینجا آغاز شد که مجری برنامه به ظریف گفت که سی ان ان مدارکی در اختیار دارد که نشان می دهد که باب لوینسون در زندان های ایران بوده و حتی مورد معاجه پزشکی هم قرار گرفته است.وی اضافه کرد که تمامی این اسناد توسط کارشناسان اف بی آی ترجمه شده و نام ها و مشخصات دقیقی در آن به چشم می خورد. به طوری که مشخص است وی در سال 2007 به کما رفته و به معالجه پزشکی نیاز پیدا کرده است. اما مقامات ایران با وجود این اسناد همچنان وجود وی در ایران یا در زندان های ایران را انکار می کنند و می گویند از محل نگهداری وی اطلاعی ندارند. 

وزیر خارجه جمهوری اسلامی در پاسخ به این خبرنگار می گوید: اول از همه اینکه چنین اسنادی را من ندیده ام که نشان دهد وی در ایران است.اتفاقا مدارکی وجود دارد که نشان می دهد که وی در خارج ایران نگهداری می شود. در واقع آخرین عکس هایی که از وی دیده شده نشان می دهد که وی در جایی خارج از ایران نگهداری می شود. من هیچ اطلاعاتی درباره وی و محل نگهداریش ندارم.

ظریف در ادامه با کنایه از خبرنگار آمریکایی می پرسد: اگر مقامات آمریکایی معتقدند که باب لویسنون در ایران است،اتفاقا آنان که باید به ایران توضیح دهند که یک مامور عملیاتی اف بی آی در داخل قلمرو و سرزمین ایران چه کار می کند؟ آنان هستند که باید در این باره توضیح دهند.

وزیر خارجه ایران اضافه کرد که البته این یک بحث سیاسی است.اما اگر بحث های بشر دوستانه مد نظر شماست، این بحث ها باید در یک زمینه بشر دوستانه مورد بررسی قرار گیرد و برای این منظور هم باید دولت آمریکا تمام اطلاعات موجود درباره وی را در اختیار وی قرار دهند. چرا که من و دیگر مقامات ایرانی اطلاعاتی درباره وی ندارند.

وی درمورد امکان ملاقات یا عزیمت خانواده وی به ایران نیز گفت که ایران با خانواده آنان و نمایندگانی که پیگیر وضعیت او هستند گفته است که در این باره با آنان در ارتباط خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین