کد خبر: ۲۲۸۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹

ماموران انتظامی اضافه وزن خود را کاهش دهند/ توریع شیر در میان پلیس راهور

رییس بهداری کل نیروی انتظامی گفت: افرادی که در طول خدمت، دچار اضافه وزن می شوند براساس تاکید فرمانده ناجا باید وزن خود را کاهش دهند که این سنجش در بسیاری از رده ها اعم از مرزبانی، یگان ویژه و دانشگاه علوم انتظامی به اجرا در آمده و نتایج خوبی داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار «علی مجیدی» در بیستمین همایش سراسری مدیران بهداری ناجا، تقویت «بهداری رزم، روز آمدی و کار آمدی، حفظ و سلامت کارکنان» را شعار امسال بهداری نیروی انتظامی عنوان کرد.

مجیدی با اشاره به اجرای سنجش BMI (شاخص توده بدنی) اظهار کرد: اگر افراد براساس سنجش بی ام آی، وزن خود را کاهش ندهند، از برخی امتیازات محروم خواهند شد و خوشبختانه در سال های اخیر اضافه وزن ماموران کاهش یافته است.

وی با اعلام اینکه ورزش صبحگاهی اجباری است، تاکید کرد: کارکنان موظف هستند، هر روز یک ساعت و 30 دقیقه ورزش صبحگاهی انجام دهند و اگر نیرویی دچار بیماری خاص باشد با نظر پزشک متخصص می تواند در ورزش صبحگاهی شرکت نکند.

رییس بهداری ناجا با بیان این که نیروهای پلیس نیز از جامعه جدا نیستند و ممکن است دچار بیماری های روحی، روانی و اضافه وزن شوند، گفت: طرح پایش سلامت نیروها بر اساس یگان های خدمتی به صورت 4 ساله، دو ساله و یک ساله اجرا می شود و در این طرح معاینات عمومی و آزمایش های تخصصی انجام می شود.

**توزیع شیر در بین ماموران پلیس راهور

این مقام مسئول با اشاره به توزیع شیر در میان ماموران پلیس راهور، افزود: علاوه بر اجرای طرح سنجش سرب در میان نیروهای پلیس، شیر نیز به عنوان تغذیه و نه درمان آلودگی در میان این افراد توزیع می شود.

وی، «چرخش نیروها بین مناطق» را طرح دیگری برای ماموران راهور عنوان کرد و ادامه داد: این افراد با توجه به شرایط آلودگی هوا در سطح شهر به صورت دوره ای جابجا می شوند.

مجیدی درباره سامانه صدای پزشک، گفت: سامانه صدای پزشک با شماره تلفن 165 برای کارکنان نیروی انتظامی و خانواده های آنها راه اندازی شده و این افراد می توانند به صورت 24 ساعته تماس بگیرند و از خدمات روانپزشک، روانشناس و پزشکان متخصص بهره مند شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: درصورت تماس در خارج از ساعات اداری، کد رهگیری به تماس گیرنده داده شده و وی پس از 48 ساعت می تواند با ارائه این کد پاسخ سوال خود را دریافت کند.

رییس بهداری ناجا در خاتمه تصریح کرد: بدنبال این هستیم تا «صدای پزشک» را به صورت تلفن تصویری (تله مدیسن)، اجرایی کنیم. البته این مستلزم آن است که پهنای باند از سوی مخابرات داده شود که مراحل آن در حال انجام است البته این طرح در همایش روسای درمانی نیروهای مسلح به صورت آزمایشی برگزار شد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین