کد خبر: ۲۲۸۴۵۹
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵

احمد شیرزاد: دولت نشان داد که حتی انتقاد به رسمی‌ترین سیاست‌های کشور مشکلی بوجود نمی‌آورد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: خوشرویی دولتمردان در شنیدن انتقادات تند در مورد تصمیمات هسته‌ای، در عمل الگوی خوبی ارائه کرده است که باید برای همیشه از آن درس گرفت و باید بدانیم اگر انتقادی حتی به رسمی‌ترین سیاست کشور مطرح شود،‌ مشکلی بوجود نمی‌آید.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: احمد شیرزاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه "وقتی یک انتقاد در سطح جامعه وجود داشته باشد، نمی‌توان روی آن سرپوش گذاشت"، اظهار کرد: اگر گلایه‌های موجود در بین مردم از موضوعات مربوط به ترافیک،‌ آلودگی هوا، گرانی و غیره را نادیده بگیریم و تلاش کنیم همه‌چیز را گلستان نشان دهیم، انتقادها در دل مردم باقی می‌ماند و گاهی به بدترین شکل بیان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه "تنها کسانی که اصرار به انجام کار غلط دارند، خواهان جلوگیری از فضای نقد و انتقاد هستند"، تصریح کرد: اگر کسانی اصرار به انجام کار غلط نداشته باشند و همواره آماده باشند کار خود را تصحیح کنند، دلیلی برای ترسیدن از فضای نقد و انتقاد وجود نخواهد داشت.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق ژنو و اجرایی شدن آن در روزهای اخیر، اظهار کرد: ایران توافق کرد بخشی از برنامه غنی‌سازی 20 درصدی خود را متوقف کند و از آن طرف، بخشی از تحریم‌ها در آستانه لغو شدن است.

شیرزاد خاطرنشان کرد: در طول هشت سال گذشته هیچکس نمی‌توانست در مورد تصمیمات اتخاذ شده در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای کمترین نقد و انتقادی داشته باشد اما در این دوره از مذاکرات شاهد هجوم بسیار وسیع اصولگراها و تندروها به توافق‌های صورت گرفته هستیم ولی هیچکس مانع آنها نمی‌شود. از این رفتار دولت باید این درس را بگیریم که حتی اگر در مورد مهمترین مسائل و تصمیم‌گیری‌های کشور، شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین انتقادها بشود،‌ آب از آب تکان نمی‌خورد، یعنی فضای نقد و انتقاد بسته نشده، امنیت کشور خدشه‌دار نمی‌شود و مخالفان سیاست‌های رسمی احساس تنگی فضا نمی‌کنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "دولت در عرصه سیاست خارجی وارد مرحله بسیار مهمی شده است که نیاز به حمایت دارد"، گفت: با وجود اینکه انتقادات تند می‌تواند به عملکرد دولت لطمه وارد کند اما دولت همچنان مقاومت کرده و باب انتقاد را نبسته است و این موضوع موفقیت بزرگی برای دولت به حساب می‌آید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین