کد خبر: ۲۲۸۴۸۰
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶

ارسال طرح جامع سهام عدالت به هیأت وزیران

معاون وزیر اقتصاد درباره آخرین جزئیات ورود سهام عدالت به بورس به طرح جامعی که به هیأت دولت ارسال شده، اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه عمده شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت وارد بورس نشده‌اند، سهام عدالت تا پایان سال آزاد نمی‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: میرعلی‌ اشرف عبدالله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره عرضه‌های خصوصی‌سازی در بورس متناسب با شرایط آن، اظهار داشت: به اندازه کشش بازار اقدام به عرضه شرکتها شده و در روزهای منفی عرضه‌ای نخواهد بود.

وی ادامه داد: عرضه‌های بلوکی اخیر نیز به دلیل عدم آمادگی خریداران، معامله نشد که در آینده با تغییر شرایط، مجدداً آنان را طبق قانون عرضه خواهیم کرد.

* آزادسازی سهام عدالت پس از تصویب طرح ارائه شده به هیئت دولت

معاون وزیر اقتصاد درباره آخرین جزئیات آزادسازی سهام عدالت و روند طی شده آن در دولت، خاطرنشان کرد: تا به این لحظه تصمیم قطعی و نهایی اتخاذ نشده و تنها منتظر بررسی طرح ارائه شده از سوی سازمان خصوصی‌سازی به هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی افزود: طبق قانون باید به اندازه سود، سهام مشمولان در بورس آزاد شده و معاملاتی شود؛ این موارد همگی مستلزم ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری به بورس است.

پوری حسینی درباره زمان ورود سهام عدالت به بورس تأکید کرد: با توجه به اینکه عمده شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت وارد بورس نشده‌اند و اینکه درباره طرح ارائه شده به هیئت دولت نیز تصمیم‌گیری نهایی اتخاذ نشده، بعید است تا پایان سال سهام عدالت وارد بورس شود.

پیش از این در (17 آذرماه 92)، پوری حسینی در نشست خبری خود با رسانه‌ها، با اشاره به اینکه سهام عدالت با توجه به اقدامات حقوقی انجام شده تا 2 ماه دیگر وارد بورس خواهد شد، تأکید  کرده بود که این میزان سهام عدالت در دست مردم به نسبت پرداخت بدهی‌ها و وصول مطالبات دولت (30 درصد) قابل معامله خواهد بود.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی برای عملیاتی شدن امکان معامله سهام عدالت ‌باید تغییراتی در قانون ایجاد کرده و یا نظر خود را درباره روش فعلی آزادسازی آن اعلام کند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این سؤال آیا طرح ارائه شده به هیئت دولت و مجلس، صندوق سرمایه‌گذاری سهام عدالت ایران هم مطرح شده یا خیر؟ گفت: این صندوق یکی از پیشنهادات این طرح به هیئت دولت است، درباره آن بحث و بررسی خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه، برای حل معضلات و مشکلات پیش‌رو و گذشته سهام عدالت این طرح را به هیئت دولت ارائه کردیم، گفت: اینکه آزادسازی به شکل فعلی و یا فرمول دیگری انجام پذیرد، از جمله پیشنهادات خصوصی‌سازی در این طرح جامع است.

پوری حسینی ادامه داد: پس از نهایی شدن این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی و هیئت وزیران در صورت نیاز به لایحه جدید آن سریعاً تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

* فهرست‌ واگذاری سال 92 و 93 بدون تغییر انجام می‌شود

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چه شرکت‌هایی در لیست واگذاری‌های امسال و سال آینده است و با توجه به اینکه بودجه شرکت‌های دولتی افزایش یافته، تغییری در روند واگذاری‌ها ایجاد می‌شود، تأکید کرد: در این خصوص اطلاعاتی ندارم، اما در خصوص واگذاری‌ شرکت‌های دولتی حدود 50 شرکت واگذار نخواهد شد و امکان دارد بودجه این شرکت‌ها افزایش یافته باشد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: در گروه یک واگذاری شرکت‌های دولتی و همچنین گروه 2 اجازه تشکیل شرکت جدیدی داده نشده و همچنان طبق روال گذشته واگذاری‌ها انجام و طبق قانون نهایی خواهد شد.

به گزارش فارس، اخیرا رئیس سازمان خصوصی‌سازی در نشست خبری شرکت‌های قابل واگذاری در گروه یک و دو و زمان آن را اعلام کرد.

معاون وزیر اقتصاد همچنین درباره واگذاری‌های خرد و بلوکی این سازمان تصریح کرد: با توجه به عدم کشش بازار و استقبال پایین، عرضه‌ها نیز متناسب با آن انجام می‌شود، قطعاً در صورتی که مشتری برای سهام وجود نداشته باشد، عرضه‌ها نیز معامله نمی‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین