کد خبر: ۲۲۸۵۱۹
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸

درآمد 400 میلیون یورویی آلمان از دانشجویان خارجی

موسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) در گزارش جدیدی اعلام کرد: دانشجویان بین‌المللی تاثیر مثبت و جدی روی موسسات آموزشی در کشورهای میزبان و اقتصاد این کشورها دارند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این تحقیق از سوی موسسه مشاوره‌ای Prognos AG و با اعتبار مالی وزارت آموزش و تحقیقات آلمان انجام شده است. نتایج این بررسی نشان داد تبادل دانشجویی تاثیر بسیار جدی بر اقتصاد کشورهای میزبان دانشجویان بین‌المللی دارد. نتایج مطالعات انجام شده در آلمان با نتایج حاصل شده از مطالعاتی که در هلند، استرالیا، ‌لهستان، سوئیس و اسپانیا انجام شده مقایسه شد.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلدنیوز، در سال 2011 میلادی در آلمان 160 هزار و 702 دانشجوی بین‌المللی حضور داشتند که این تعداد، یک میلیارد و 531 میلیون یورو در آلمان هزینه کرده‌اند و این رقم در مقایسه با سایر کشورهای مقایسه شده به مراتب بیشتر بوده است. این تجارت غیرمستقیم سالانه 400 میلیون یورو درآمد نقدی برای آلمان به همراه داشته است.

به عبارت دیگر هر دانشجوی خارجی 2500 یورو به بودجه دولتی آلمان می‌افزاید. این ارزش افزوده ناشی از تاثیر استخدام و افزایش 22 هزار فرصت شغلی جدید است.

تاثیر مثبت تبادل دانشجویی همچنین بسیار بیشتر از مبلغ سرمایه‌گذاری اولیه است. در صورتی که 30 درصد از دانشجویان خارجی دست‌کم پنج سال در آلمان باقی بمانند و کار کنند، هزینه سرمایه‌گذاری دولت برای دانشجویان خارجی به راحتی تامین و بازگردانده می‌شود.

«یوهانا وانکا»، وزیر آموزش آلمان تاکید کرد که از حضور دانشجویان بین‌المللی در این کشور استقبال می‌کند زیرا آنها به تبادل علم، اندیشه و دیدگاه‌ها کمک می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین