کد خبر: ۲۲۸۵۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۸۴ - ۰۹:۰۷

رای اعتماد به وزرای پیشنهادی در هاله ای از ابهام

آفتاب‌‌نیوز : احمدی نژاد هم البته تا به حال غافلگیر شده، حداقل اینکه انتظار نداشت مجلس اصولگرا بار اول به 4 وزیر پیشنهادی اش رای عدم اعتماد دهد و این همه ساز مخالف بزند. 

اکنون با معرفی مجلس باز هم از مجلس نوای اعتراض بلند است. اعتراض به اینکه در معرفی وزرا به خواست مجلس توجهی نشده و نه تنها این بلکه اساسا وزرای جدید برایشان شناخته شده نیستند. 

این دو مورد دقیقا همان موارد اعتراضی بود که در مورد لیست قبلی نیز به گوش می رسید. 

همه اینها در میان ناظران یک معنی را پدیدار می کند و اینکه احتمال دارد همان دلایلی که باعث شد چهار وزیر احمدی نژاد در رای گیری قبلی رای اعتماد نگیرند این بار نیز با اقبال مجلس روبه رو نشوند، با این تفاوت که ممکن است مجلس بنابه مصلحت هایی به دو وزیر تعاون و رفاه و تامین اجتماعی رای اعتماد دهد اما وزیر آموزش و پرورش و نفت بنابه اهمیت و حساسیتشان سخت گیری بیشتری در موردشان اعمال شود. 

در حال حاضر نمایندگان مجلس جرات ندارند که به صراحت از عدم رای اعتماد به وزرای چهارگانه سخنی به میان نیاورده اند و همه چیز را به حضور وزرا در کمیسیون مربوطه و رایزنی با آنها مربوط می کنند اما از لحن کلامشان بر می آید که چندان رضایتی از لیست پیشنهادی چندان رضایتی ندارند. نمونه آنکه برخی از نمایندگان مجلس معتقدند وزرای نفت و آموزش و پرورش معرفی شده اگر ضعیف تر از سعیدلو و اشعری نباشند از آنها بهتر هم نیستند. 

با این حال گذشت 45 روز از سال تحصیلی، عدم تعیین وزیر آموزش و پرورش و نیز بلاتکلیفی چند ماهه در میان مدیران وزارت نفت و مشکلاتی که از این بابت بر صنعت نفت پدیدار شده مسایلی است که دست نمایندگان مجلس را در دادن رای عدم اعتماد تا حدودی بسته نگه می دارد. 

در همین حال اکثریت نمایندگان مجلس به انتظار نشسته اند تا پس از گفتگو با وزرای پیشنهادی و بررسی برنامه های آنها به قضاوت در این باره دست بزنند. این دقیقا همان کاری بود که مرتبه قبلی هم انجام دادند و نتیجه کار چندان برای احمدی نژاد خشنود کننده نبود. 

پیش از بررسی 21 وزیر پیشنهادی احمدی نژاد در شهریور ماه نیز همین حرفهایی شنیده می شد که اکنون نیز عنوان می شود. مثل اینکه « وزرای معرفی شده ناشناسند»،«می شد افراد قویتری را نیز معرفی کرد»، « تصمیم مجلس غیر قابل پیش بینی است»، « منتظر ارائه برنامه های وزرای پیشنهادی هستم» و مباحثی از این قبیل، در روزهای گذشته نیز مشابه همین اظهار نظرها از نمایندگان مجلس شنیده می شود. اما اینکه چه سرنوشتی این بار در انتظار این وزرا باشد هنوز معلوم نیست. 

هرچه باشد از جلسات آتی مجلس با وزرای پیشنهادی است که مشخص می شود کابینه تکمیل خواهد شد یا خیر.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین