کد خبر: ۲۲۸۵۹۲
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹

وزیر نفت: شرکت های معتبر نفتی برای کار در ایران اعلام آمادگی کردند

وزیر نفت پس از بازگشت از چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد با مثبت خواندن حضور هیات ایرانی در این اجلاس، گفت: شرکت های معتبر نفتی آمادگی خود را برای حضور در ایران اعلام کردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بیژن نامدار زنگنه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا تاکید کرد: حضور ایران در اجلاس داووس خیلی مثبت بود و واکنشی که شرکت های معتبر جهانی در این مورد داشتند هم گواه این موضوع است.

وی با بیان این که با تعدادی از شرکت های نفتی که در عالی ترین سطوح در اجلاس داووس شرکت کرده بودند، دیدار و گفت و گو داشته ام، افزود: این شرکت ها علاقه مند بودند که در ایران کار کنند و خیلی ها قرار گذاشتند تا با هم صحبت کنیم.

وزیر نفت یادآور شد: اما این ها خود زمان بر است تا پروژه ها با بهبود بیشتر فضای سیاسی اجرایی شود.



** مدل جدید قراردادهای نفتی تا یک ماه دیگر آماده می شود

زنگنه هم چنین درباره مدل جدید قراردادهای نفتی گفت: از حدود 4 ماه پیش گروهی را برای بررسی قراردادهای موجود تعیین کردم تا نقاط قوت و ضعف ساختار قبلی و بیع متقابل مشخص شود.

وی با بیان این که شرایط جهان امروز از نظر بازار و رقبا تغییراتی داشته است، ادامه داد: در منطقه هم مدل های دیگرقراردادی ملاک عمل قرار گرفته که این عوامل بررسی قراردادهای نفتی را ضروری کرده است.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: در حال مذاکره با شرکت های نفتی هم هستیم تا نظرات آن ها نیز گرفته شود.

زنگنه با تاکید بر این که در مدل قراردادی جدید به دنبال تحقق خواست حداکثری دولت و در عین حال رعایت جنبه برد-برد هستیم، تصریح کرد: تلاش می شود این مدل جدید قراردادی، جذابیت کافی برای شرکت ها هم داشته باشد.

وی، اضافه کرد: فکر می کنم تا یک ماه آینده پیشنهاد اولیه مدل قراردادی جدید آماده شود و اجلاسی با حضور صاحب نظران در تهران گذاشته خواهد شد و این مدل را به ارزیابی خواهیم گذاشت.

وزیر نفت با بیان این که در این اجلاس خارجی ها هم می توانند شرکت کنند، افزود: اجلاس دیگری هم درلندن برگزار خواهد شد و بعد از نهایی شدن آن در دولت، عملیاتی خواهد شد.



** لغو تحریم پتروشیمی آغاز شده است

بیژن نامدار زنگنه در پاسخ به این سوال که آیا توافقنامه ژنو درباره لغو تحریم پتروشیمی اجرا شده است یا نه، گفت: برداشتن تحریم از پتروشیمی آغاز شده است و در این باره پیشرفت هایی داشته ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین