کد خبر: ۲۲۸۶۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۸۴ - ۰۹:۴۸

امريكا هم به دنبال توزيع درآمد نفت

آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرگزاري فرانسه، چارلز گرسلي، رييس کميسيون مالي مجلس سناي آمريکا، در نامه اي به مدير عامل "انستيتو نفت آمريکا" و "انجمن تامين گاز طبيعي" اين کشور نوشت: "در شرايط کنوني که افزايش بهاي انرژي، سودهاي کلاني را نصيب شرکت هاي نفتي و گازي کرده است، منطقي است که اين شرکت ها در برنامه هاي کمک رساني انرژي به خانواده هاي کم درآمد و نيز افراد مسن، مشارکت داشته باشند." وي همچنين از شرکت هاي يادشده درخواست کرد تا به سازمان هاي خيريه نيز کمک کنند.
بنا بر اين گزارش، اعلام عملکرد و سودهاي چشمگير چند شرکت نفتي آمريکايي در هفته گذشته، خشم بسياري از نمايندگان اين کشور، اعم از جمهوري خواه و دموکرات را، طي روزهاي اخير برانگيخته است.
بيل فريست، رييس اکثريت جمهوريخواه در مجلس سناي آمريکا، نيز هفته گذشته ضمن اينکه احضار شرکت هاي نفتي اين کشور به دادگاه را خواستار شد، گفت: "اگر اين شرکت ها از آن دسته شرکت هايي هستند که از سيستم آزاد در جهت منافع خود سوء استفاده مي کنند و بر پشت مردم پا مي گذارند تا به منافعشان برسند بايد خجالت بکشند."
سناتور فريست از جمله نمايندگاني است که تعدادشان روز به روز بيشتر مي شود و خواستار برقراري ماليات براي سودهاي شرکت هاي نفتي هستند.
به اعتقاد آنان، با دريافت ماليات بيشتر از اين شرکت ها مي توان ميزان ماليات بر سوخت و فشاري را که بر مردم وارد مي شود کاهش داد. چنين اقدامي در سال 1980 براي جلوگيري از بروز بحران در زمينه انرژي صورت گرفت

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین