کد خبر: ۲۲۸۷۰۷
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴

بازیگرانی که در جشنواره‌ی فیلم فجر، کارگردان هستند

6 بازیگر در این دوره جشنواره فیلم فجر باتجربه‌های کارگردانی‌شان حضور خواهند داشت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رضا عطاران که بیشتر به عنوان بازیگر شناخته شده است‌، در این دوره جشنواره با دومین ساخته سینمایی‌اش «رد کارپت» حضور دارد.

این فیلم با بازی رضا عطاران‌، امیر نوری‌، سوسن پرور‌ و علی سرتیپی درباره یک هنرمند عاشق سینما است که به خیال خود برای دیدن اسپیلبرگ در زمان برگزاری جشنواره کن راهی فرانسه می‌شود.

در بخش فیلم های اول جشنواره هم 5 بازیگر با اولین تجربه کارگردانی‌شان با هم به رقابت خواهند پرداخت.

مهشید افشارزاده که با فیلم «بایسیکل ران» به سینما معرفی شد، فیلم «پنج ستاره» را در جشنواره دارد که این فیلم با بازی شهاب حسینی ‌، همایون ارشادی‌، امید روحانی‌، و بهناز جعفری درباره مریم دختر 19 ساله‌ای است که در دانشگاه قبول شده و باید برای تامین هزینه زندگی‌اش در هتل محل کار مادرش به عنوان خانه‌دار استخدام شود.

جهانگیر الماسی با فیلم «رنج و سرمستی» دیگر بازیگر حاضر در این بخش است که این فیلم هم با بازی ماه‌چهره خلیلی، احمد کاوری، شهرام پوراسد و جمشید مشایخی داستانی در زمان حمله عراق به ایران دارد و زنی حامله به نام طاهره که در یکی از روستاهای غرب اسیر می‌شود.

هومن سیدی در این دوره فیلم «سیزده» را در جشنواره دارد که این فیلم هم با بازی امیر جعفری‌، آزاده صمدی‌، ریما رامین‌فر‌، امیر جدیدی‌، نوید محمدزاده‌ و ویشکا آسایش درباره پدر و مادر نوجوان سیزده ساله‌ای است که به دلیل عدم از خود گذشتگی تصمیم به جدایی می‌گیرد، در این میان پسر سیزده ساله‌ آنها که با دوستان بزرگتر خود ارتباط دارد درگیر ماجرای قتل می‌شود.

مهدی پاکدل هم در اولین تجربه کارگردانی‌اش در کنار ایمان افشاریان فیلم «فردا» را ساخته است که در این فیلم صادق صفایی‌، امیر رضا دلاوری‌، علی دهکردی‌، مجید آقاکریمی‌، محمدرضا علیمردانی‌، ستاره اسکندری‌ و علیرضا شجاع نوری‌ بازی می‌کنند.

این فیلم درباره زنی است که بی‌خبر از همسرش همراه با دختر جوانش راهی سفر می‌شود بی‌آنکه بداند اتومبیلش خراب است. پدر خانواده با دوستش برای پیاده کردن آن به جستجو می‌پردازد.

سعید آقاخانی بازیگر مجموعه آثار کمدی در اولین تجربه کارگردانی‌اش «لامپ 100» را ساخته است. که این فیلم با بازی محسن تنابنده‌، ساره بیات‌، مسعود کرامتی‌، پوریا پورسرخ‌، نیما شاهرخ شاهی و حمید لولایی درباره معتادی به نام فرزین است که همین امر باعث شده تا خانواده به شدت او را ترد کنند. فرزین در تلاش است تا با ترک مواد به زندگی برگردد اما ناتوانی‌اش در این مسیر مشکلاتی برای او به وجود می‌آورد.

شهاب حسینی دیگر بازیگری است که با اولین ساخته سینمایی‌اش به نام «طبقه وسط» متقاضی حضور در جشنواره بود که این فیلم به جشنواره نرسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین