کد خبر: ۲۲۸۷۶۰
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲

اسقف اعظم آفریقای جنوبی وارد تهران شد

«دزموند توتو» اسقف اعظم ضدآپارتاید آفریقای جنوبی عضو بنیاد متنفذین، امروز (یکشنبه) وارد تهران شد و به دیگر اعضای این بنیاد که در تهران به سر می برند، پیوست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، «ارنستو زدیلو» رییس جمهوری سابق مکزیک دیگر عضو بنیاد متنفذین نیز وارد تهران شده است.

«دزموند توتو» از فعالان صلح و رهبران جنبش ضد آپارتاید آفریقای جنوبی و 84 ساله است که در سال 1984 برنده جایزه نوبل صلح شد.

«کوفی عنان» رییس بنیاد متنفذین و دبیر کل سابق سازمان ملل متحد و «مارتی آهتی ساری» رییس جمهوری پیشین فنلاند و عضو این بنیاد نیز بامداد امروز (یکشنبه) وارد تهران شده اند.

این هیات در زمان حضور در ایران در خصوص مسائل مهم منطقه ای و بین المللی، تصویب قطعنامه اخیر پیشنهادی رییس جمهوری کشورمان با عنوان جهان علیه خشونت و افراط گرایی در سازمان ملل متحد و تلاش برای ایجاد صلح و آرامش جهانی با مقامات عالیرتبه کشورمان دیدار و رایزنی خواهند کرد.

هدف از سفر سه روزه این هیات به کشورمان که با دیدار از مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) آغاز می شود، تاکید بر نقش منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مشکلات و گسترش روابط بر اساس اعتماد و احترام متقابل است.

«متنفذین» گروهی از رهبران مستقل و با نفوذ جهان است که مرحوم نلسون ماندلا رییس جمهور سابق آفریقای جنوبی در سال 2007 این افراد را گردهم آورد تا از تجربه جمعی و نفوذ آنان برای گسترش صلح، عدالت، حقوق بشر، مبارزه با بی عدالتی، فقر و جنگ در سراسر جهان بهره گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین