کد خبر: ۲۲۸۸۵۴
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳

احوال آمار ايدز افتضاح است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نايب رئيس انجمن حمايت از بيماران عفوني کشور شايد نخستين کسي بود که چند سال پيش به بروز موج سوم ايدز در کشور به مسئولان هشدار داد. موج سوم ايدز همان انتقال اچ آي وي از راه تماس جنسي است که امروز وقتي از دکتر « مينو محرز » در خصوص موج سوم و وضعيت آن سوال مي‌کنيم، سري تکان مي‌دهد و با تاسف مي‌گويد: «بدتر شده است. افتضاح است.»

به گزارش برنا دکتر محرز مي‌گويد، هفته اي نيست که بيمار مبتلا به اچ آي وي / ايدز به مطبش مراجعه نکند. اين متخصص عفوني به عنوان مثال به روز گذشته اشاره مي‌کند که سه بيمار مبتلا به ايدز شامل زن، شوهر و يک کودک هشت ساله به مطبش مراجعه کردند.محرز دلش براي آن بچه هشت ساله اي مي‌سوزد که از شکم مادرش مبتلا بوده است.اما کسي تا همين اواخر نمي‌دانسته است که بچه ايدز دارد. وي حال بيمار مبتلا به ايدز هشت ساله اش را آن قدر وخيم عنوان مي‌کند که مجبور شده اند تا در يکي از بيمارستان‌هاي تهران (مرکز طبي کودکان ) بستري اش کنند.دکتر محرز قبل از اينکه پزشک کودک مبتلا به ايدز باشد، احتمالا خودش مادر است چون هنگامي که از کودک اهوازي بيمارش سخن مي‌گويد، کمي هم چشمانش نمناک شده است.محرز آن قدر از وضعيت موجود اطلاع رساني در خصوص راه‌هاي انتقال ايدز در کشور عصباني است که به ايرنا مي‌گويد: «حالم دارد به هم مي‌خورد»

دبير انجمن متخصصين بيماري‌هاي عفوني و گرمسيري ايران تاکيد مي‌کند که اگر اطلاع رساني درستي داشتيم و از ايدز تابو نساخته بوديم، موج سوم ايدز در کشور جولان نمي‌داد. موجي که راه انتقالش روابط جنسي است. دبير انجمن متخصصين بيماري‌هاي عفوني و گرمسيري ايران روز گذشته هم گله گزاري اش را در آيين افتتاح بيست و دومين کنگره بيماري‌هاي عفوني و گرمسيري ايران اظهار داشت و اينکه وضعيت بيماري‌هاي عفوني در کشور در حال بدتر شدن است. بر اساس آمار رسمي 27 هزار و 42 نفر در کشور به اچ آي وي / ايدز مبتلا هستند اما کارشناسان تخمين مي‌زنند که شمار مبتلايان در کشور به يکصد هزار نفر هم مي‌رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین