کد خبر: ۲۲۸۹۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۲

آسپرین رشد تومور گوش را متوقف می‌کند

با مصرف آسپیرین می توان رشد نوعی تومور عصب شنوایی گوش موسوم به «شوانوما »را متوقف کرد. این تومور که برخی اوقات کشنده است معمولا موجب کاهش شنوایی و وزوز گوش می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: نتایج یک مطالعه نشان می دهد که با مصرف آسپیرین می توان رشد و نمو نوعی تومور عصب شنوایی گوش موسوم به «شوانوما »را متوقف کرد. این تومور که برخی اوقات کشنده است معمولا موجب کاهش شنوایی و وزوز گوش می شود.

تا کنون هیچ درمانی دارویی مورد تایید سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا (اف.دی.ای ) برای درمان این نوع تومورها ارایه نشده است .

گزینه های فعلی برای کنترل رشد و نمو این تومور که شامل جراحی و یا پرتو درمانی هستند که هر دو با عوارض بالقوه جدی همراه هستند.

در این مطالعه محققان با استفاده از تصویربرداری به روش ام.آر.آی، بیش از 600 بیمار مبتلا به مشکلات تومور شوانوما را مورد بررسی قرار دادند.

محققان متوجه شدند که مصرف آسپیرین ، رشد و نمو تومور را متوقف می کند و این امکان را به پزشکان می دهد که با استفاده از داروهای ضد التهاب به درمان این تومورهای داخل مغزی امیدوارتر شوند.

دکتر استانکوویچ از موسسه ماساچوست در این مورد گفت : نتایج این مطالعه نقش بالقوه درمانی آسپیرین در مهار رشد این تومور را نشان می دهد و همچنین نشان دهنده آن است که می توان از آسپیرین ، به عنوان روشی درمانی برای تومورهای عصبی گوش استفاده کرد.

این مطالعه در نشریه Otology and Neurotology منتشر شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین