کد خبر: ۲۲۹۰۲۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵

هر آنچه در برنامه نود دیشب گذشت

ساعت ۲۲:۴۰ دقیقه بود که تیتراژ برنامه نود روی آنتن رفت تا علاقه‌مندان فوتبال ایرانی، ‌دوشنبه دیگری را همپای عادل فردوسی‌پور به سه‌شنبه بچسبانند؛ آن هم برنامه‌ای که با تغییرات مدیریتی پرسپولیس همراه شده و فردوسی‌پور، محمد رویانیان، یکی از شخصیت‌های ثابت گزارش‌های خود را از دست داده بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هر آنچه در برنامه نود دیشب گذشتساعت ۲۲:۴۰ دقیقه بود که تیتراژ برنامه نود روی آنتن رفت تا علاقه‌مندان فوتبال ایرانی، ‌دوشنبه دیگری را همپای عادل فردوسی‌پور به سه‌شنبه بچسبانند؛ آن هم برنامه‌ای که با تغییرات مدیریتی پرسپولیس همراه شده و فردوسی‌پور، محمد رویانیان، یکی از شخصیت‌های ثابت گزارش‌های خود را از دست داده بود.

 پرسش پیامکی این هفته نود به انتخاب بهترین گل دو ماه اخیر بازیکنان ایرانی اختصاص داشت که شش گزینه گل علیرضا جهانبخش با پیراهن نایمخن به آلکمار در لیگ هلند، گل محمدرضا خلعتبری در بازی پرسپولیس و ملوان، گل کاوه رضایی با پیراهن تیم ملی زیر ۲۲ سال به تیم ملی کره جنوبی، گل علی زینالی بازیکن سایپا در دیدار با مس، گل محمد قاضی در دیدار استقلال و صبا و سرانجام گل مهدی کیانی، بازیکن تراکتورسازی در بازی با گسترش فولاد برای این پرسش برگزیده شده بودند.

اما گنجاندن گل متوسط محمد قاضی در میان شش گل بر‌تر دو ماه گذشته، نشان از محافظه‌کاری ذاتی فردوسی‌پور در چینش گزینه‌ها داشت که غالبا در برنامه‌های وی دیده می‌شود. با قرار داشتن همین ترکیب سرخابی در میان گزینه‌ها، روشن ‌‌بود که اقبال مخاطبان به کدام گزینه‌ها بیشتر است.

علی خسروی به عنوان کار‌شناس داوری مهمان این برنامه نود بود و فردوسی‌پور را تا ساعت ۲:‌۴۰ دقیقه بامداد سه‌شنبه در این برنامه همراهی کرد. خسروی از میان گزینه‌های مسابقه گل بازیکن سایپا را ‌‌بهترین گل دو ماه اخیر دانست.

با پخش گزارش بازی نفت و سایپا، نخستین گزارش این هفته نود روی آنتن رفت و پس از بررسی آمار و داوری این بازی، دیدار راه‌آهن و تراکتورسازی در جام حذفی پخش شد که خسروی درباره ‌بحث داوری این بازی گل دقایق پایانی راه‌آهن را سالم تشخیص داد؛ چیزی ‌که به شدت مورد انتقاد ابراهیم‌زاده و مسئولان تیم راه‌آهن قرار گرفته بود.

پس از این بازی بود ‌که بازی استقلال و ذوب‌آهن در جام حذفی پخش شد و خسروی در کار‌شناسی داوری این بازی‌ با اشاره به صحنه خطای تیموریان روی عشوری، بازیکن استقلال را مستحق دریافت کارت قرمز دانست.

در ادامه این فردوسی‌پور بود که به بررسی برخورد با چنین خطاهایی در سایر لیگ‌ها پرداخت که حتی در انگلستان با چهارده جلسه محرومیت ‌همراه بود. خسروی در خصوص محرومیت سنگین آندو نسبت به موارد خارجی گفت، ‌چون ضربه تیموریان در حین بازی وارد شده جریمه سبک‌تری نسبت به بازیکنانی که دور از چشم داور این کار را کردند، در انتظار تیموریان خواهد بود.

پس از پخش گزارش نود درجه و خلاصه بازی فولاد و مس و گسترش و پرسپولیس، میرشاد ماجدی از باشگاه استقلال روی خط آمد و به سبک همه مدیران، نخست با‌ پذیرفتن خطای تیموریان و تأیید نکردن کار وی با اشاره به ملی‌پوش بودن این بازیکن و بازی با دست شکسته برای تیم ملی و نجات سنجاقک از زمین فوتبال، سعی در پوشاندن خطای تیموریان داشت که البته فردوسی‌پور در هیچ ‌کدام از موارد با او همراه نبود و بر این باور بود، باید با او برخورد شود تا خطاهای سنگین‌تر را تکرار نکند. در پایان وقتی ماجدی گفت که شما با این حرف‌هایتان دارید کمیته انضباطی را مجاب می‌کنید که آندو را محروم کند، گفت‌، کمیته انضباطی ‌نهادی مستقل است و اتفاقا اصلا دلش هم نمی‌خواهد سر به تن ما باشد، چه برسد به اینکه از ما خط بگیرد.

پس از این بخش بود که گزارش‌های ویژه نود درباره باشگاه پرسپولیس آغاز شد؛ باشگاهی که ‌هفته گذشته دو شکست در لیگ و جام‌حذفی متحمل شد و مهم‌تر از آن مدیرعامل خود را از دست داد.

در مصاحبه مفصل‌ نودی‌ها با رویانیان، او پای تخته از میزان درآمد‌ها و هزینه‌های باشگاه سخن گفت و افزود: من توان مقاومت ‌داشتم ولی شرایط را به گونه‌ای رقم زدند که مجبور به رفتن شدم.

او به خبرنگار نود گفت: این ترکیبی که اکنون می‌بیند از سه ماه پیش به دنبال این روز‌ها بودند و سرانجام به خواسته خود رسیدند. او با اشاره به اینکه وزیر ورزش ندیده و نشناخته نسبت به او موضع داشت و پس از روی کار آمدن با فتح‌الله‌زاده جلسه یک و نیم ساعته تشکیل داد، ولی به درخواست‌های چندباره وی برای دیدار پاسخی نداد، گفت: «وقتی وزیر به من وقت نداد، گفتم ایراد ندارد. یک روز ایشان ‌پیش ما می‌آید».
 
پس از بررسی وضعیت باشگاه پرسپولیس، خلاصه دیدار صبا و داماش پخش شد و سپس فردوسی‌پور با یک اینفو‌گرافی به وضعیت آمد‌و‌رفت مدیرعاملان باشگاه پرسپولیس پرداخت. شواهد همچنان که از اطلاعات اینفوگرافی بر‌می‌آمد، این گونه بود که یکی از دلایل شکست پرسپولیس، بی‌ثباتی در بخش مدیریتی این باشگاه بود؛ باشگاهی که در سال‌های اخیر، انواع و اقسام مدیران را به خود دیده بود.

همچنین گزارشی مفصل از هیجان‌انگیز‌ترین دیدار این هفته یعنی ماراتن دیدنی پرسپولیس و فولاد در جام حذفی ‌در اهواز پخش شد؛ بازی که با شکست و حذف پرسپولیس همراه بود. پس از پخش این بازی بود که اسماعیل شریفات، یکی از بازیکنان خوب فولاد مهمان ویژه برنامه نود بود و گفت‌و‌گوی طولانی را با فردوسی‌پور انجام داد.

در این میان، چند گزارش نود تا نود پخش شد که در یکی از آن‌ها منصور رشیدی از پیدا شدن ته‌سیگارهای فراوان در اردوی تیم ملی زیر ۲۲ سال خبر داد و مهدی تاج، خبر دریافت حقوق چند تن از ناظران فوتبال از تیم‌های لیگ برتری را تأیید و از اخراج آن‌ها خبر داد.

پخش مصاحبه پیام صادقیان هم از بخش‌های دیگر این هفته نود بود که بازیکن با استعداد پرسپولیس به شدت از رخدادهای این چند هفته و حواشی که پیرامون او ایجاد شده بود، شکایت داشت. پس از پایان گفت‌وگو با شریفات، گزارشی از وضعیت جسمانی عابدزاده پخش شد که در بخشی از آن، پسر عابدزاده از رویارویی با تونی ویدمار بازیکن سابق تیم ملی استرالیا گفت و اینکه خودش را به او چنین معرفی کرده که «من پسر کسی هستم که در ملبورن پدر شما را درآورد».
 
با پخش گزیده‌ای از سخنان رویانیان در این دو سال و چند ماه، کار نود با مدیرعامل قبلی پرسپولیس تمام شد و با پخش خلاصه بازی ملوان و تراکتور و فولاد و مس نود پیگیری بازی‌های هفته گذشته را از سر گرفت.

پس از داوری این دو بازی، نوبت به دیدار استقلال ذوب‌آهن، سپاهان و استقلال خوزستان، سپاسی و راه آهن رسید که مهم‌ترین نکته آن، مردود دانستن گل استقلال در بازی با ذوب‌آهن بود که به اعتقاد خسروی حنیف عمران‌زاده روی بازیکن ذوب خطا کرده بود. به این ترتیب تک گل استقلال در این بازی که با تساوی به پایان رسید، مردود بود.

به گزارش تابناک، بررسی وضعیت باشگاه داماش و گفت‌و‌گوی تلفنی با عابدینی و ناظمی، پخش دیدار گیتی‌پسند و دبیری در لیگ فوتسال و بازی‌های لیگ یک بخش‌های پایانی نود دیشب بود.
در پایان و در مسابقه پیامکی، گل خلعتبری با ۳۵ درصد آرا اول شد و گل قاضی با ۲۲ درصد دوم و بقیه گزینه‌ها عدد نزدیک به هم یازده درصد را کسب کردند.
برنامه نود ساعت ۲:‌۴۰ بامداد سه‌شنبه پایان یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین