کد خبر: ۲۲۹۲۷۰
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
نایب رئیس اتحادیه زنان کارگربا اشاره به سقوط دو زن:

جواب این خانواده‌های داغدار را باید چه کسی بدهد؟

نایب رییس اتحادیه زنان کارگر با اشاره به سقوط دو زن در حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری گفت: چه کسی باید جوابگوی اتفاقاتی باشد که در کارگاه‌های فاقد شرایط ایمن رخ می‌دهد؟ جواب این خانواده‌های داغدار را باید چه کسی بدهد؟
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: فاطمه وحدت افزود: تمام اعضای اتحادیه زنان کارگر از فوت دو زن در کارگاه تولید پوشاک ناراحت هستند چون در روز تولد پیامبراکرم(ص)،‌ دو زن، دو مادر و دو همسر از دست رفتند. یکی از این مادران فرزندی معلول داشت و دیگری مادر یک دختر و یک پسر بود و برای خوشبختی آنان آرزو داشت.

نایب رییس اتحادیه زنان کارگر تاکید کرد: اگر مسئولان فرصت اشتغال فراهم کنند آنان شاغل می‌شوند و دستفروشی نمی‌کنند؛ علاوه بر آن چرا کارگاه‌ها از شمول قانون بیمه خارج شده‌اند. این کارگاه‌ها کارگرانشان را بیمه نمی‌کنند.

وی افزود: چه کسی باید جوابگوی اتفاقاتی باشد که در کارگاه‌های فاقد شرایط ایمن رخ می‌دهد؟ ما نمی‌خواهیم تقصیر این حادثه را گردن کسی بیندازیم و آماده همکاری با نهادهای مختلف برای پیشگیری از اتفاقات بعدی هستیم.

به گزارش ایسنا، ملیحه محبوب‌نژاد عضو کمیته اجتماعی حزب اسلامی کار- نیز گفت: وقتی کارگاه‌ها شمول قانون کار نمی‌شود، نظارتی بر ایمنی آنها صورت نمی‌گیرد. در نتیجه چنین سوانحی رخ می‌دهد. متاسفانه در ایران برای جان مردم ارزش قایل نیستیم. زنان با دستمزد کمی کار می‌کنند و در یک روز تعطیل دو نفر از آنان برای اداره خود کار می‌کنند.

وی در پایان مدعی شد: اگر برای جان مردم ارزش قایل بودیم، شهرداری پس از خرید تجهیزات آتش‌نشانی از یک شرکت آلمانی، به این شرکت اجازه بازرسی می‌داد و در یک کامیون‌داری در جنوب تهران خودروهایش را تعمیر نمی‌کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین