کد خبر: ۲۲۹۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۴

واکنش جالب پورنجاتی به سخنان روزنامه‌نگار حامی قالیباف

احمد پورنجاتی از فعالان سیاسی اصلاح طلب در یک استاتوس فیس بوکی نسبت به عملکرد روزنامه همشهری انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پورنجاتی در این استاتوس فیس بوکی درباره عملکرد این روزنامه در بزرگنمایی عملکرد محمدباقر قالیباف و تخفیف اخبار و فعالیت رییس جمهور انتقاد کرد و همچنین اشاره ای به انتصاب رییس جدید مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران و نزدیکی این رییس جدید به محسن رضایی کرد.

به گزارش امید، متن کامل این استاتوس فیس بوکی احمد پورنجاتی بدین شرح است:

«سلام ، دوستان نازنینم!

تعجب نکنید اگر کلید کردم روی "قالیباف و دارالخلافه ی بلدیه ی تهرون”

انگاری کوپن کالای اساسی بنده رو لای روزنامه ی همشهری پیچیده اند این روزها!

ملاحظه کنید نوع برخورد این روزنامه را با دو خبر، یکی از شهردار و دیگری از رییس جمهوری:
۱- سمت راست بالای صفحه اول روزنامه همشهری امروز:

"قالیباف: اهل قلم حافظ آزادگی و انسانیت انسان ها هستند”( در مراسم معارفه ی رییس مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری)

۲-سمت چپ ستون گزارش در صفحه ی دوم با فونت کوچک:

"روحانی در دیداربا کوفی عنان:امکان توافق با ۵+۱ در کوتاه مدت وجود دارد.”

……

خب لابدبا معیارهای فوق تخصصی حرفه ی روزنامه نگاری جناب مدیر مسؤول و سردبیر جوان روزنامه ی همشهری ،این کیمیا نادره ی فرمایش گهربار جناب شهردار، بسیار مهم تر و کارساز تر از خبر دیدار رییس جمهور کشور با "کوفی عنان و گروه theelders= متنفذین که جملگی برندگان صلح نوبل هستند” بوده که در آن رییس جمهور به موضوعات "بی اهمیتی”!همچون ضرورت مبارزه باخشونت و افراطی گری وتروریسم اشاره کرده و بر ضرورت توقف کشتار در سوریه تاکید و البته گوشه ای هم به قضیه ی توافق هسته ای زده است!

……

اما بخش جذابتر قضیه را بشنوید اندر حکایت مراسم تودیع ( که البته اسمش را گذاشته اند تکریم!) رییس قبلی مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری و معارفه رییس جدید:

* در صف اول میهمانان: جناب دکتر محسن رضایی ، کاندیدای همیشه در صحنه ی همه ی انتخاب های بزرگ!

* شخصی که جایگزین رییس قبلی می شود: جناب گیل آبادی ، نماینده و رابط رسانه ای جناب دکتر محسن رضایی در دوره تبلیغات انتخابات۸۸ و نکته‌ی جالب تر این که جناب شهردار در تکریم رییس قبلی( صداقت) فرموده اند : دکتر صداقت ، برادری زحمت کش ، پرکار، متدین و انقلابی هستند و تا کنون در هر کجا که بودند به کار و خدمت به مردم اندیشیدند.”

خب پس چنین موجود ناز و مامانی را چرا عوض می کنید؟!!!

حکمتی دارد که در بالاستی….»

پورنجاتی

این استاتوس منتقدانه احمد پورنجاتی نسبت به عملکرد سردار قالیباف از سوی یکی از اعضای تیم رسانه ای وی با واکنش روبرو شد. سجاد نوروزی، مدیرمسئول سایت فردا، از پایگاه‌های خبری وابسته به سردار محمدباقر قالیباف در واکنش به این استاتوس نوشت:

«عجیب است که معیارهای حضرات لیبرال با روی کار آمدن دولت مطلوب شان تغییر می کند! روزنامه ها باید حتما تیتر یک شان رییس جمهور باشد آقای پورنچاتی؟ باید مجیز شما و رفقایتان را بگویند؟ به نظر می رسد رسوبات تفکر امنیتی دوران حضورتان در وزارت اطلاعات و در معیت حسینیان در جمعیت دفاع ار ارزشها هنوز وجود دارد… بالخره هم نشینی با برخی ها تا دراز مدت اثرات خود را حفظ می کند!!!» و در کامنتی دیگر و در ادامه واکنش خود ادامه داد: «در ضمن بگذارید مردم خود نظرشان را درباره «حکمت بالادستی» اعلام کنند. یا رای می دهند یا نه… اگر رای دادند می توانید «جنبش آتش زدن سطل آشغال» را دوباره شروع کنید…:))) توپخانه را زود روشن کردید قربان! شما که از عقلای این قوم بودید.. … ممکن است دم انتخابات مهمات کم بیاید .. آن موقع مثل روزهای انتخاب شهردار رسانه هایتان مجبور می شوند مهملات «ویران الدوله» را با روکش لیبرالی عرضه کنند و ضایع شوند:))))»

در برابر این کامنت ها، احمد پورنجاتی پاسخی به این کامنتهای نوروزی داد که به این شرح است:
«آقای سجاد نوروزی!- البته شما که بخش اصلی نظر مبارکتان را به جای نقد معقول نوشته ی من به تکه پرانی و نیش زدن تلف کرده اید، کاش اندکی از قواعد کار رسانه اطلاع می داشتید . سخن در این است که جایگاه هر خبر یا گزارش را در هر رسانه، نه جایگاه و مقام سوژه ی خبر و نه وابستگی اش به این یا آن جناح سیاسی ،بلکه "خبر بودن آن و اهمیت و گستره ی حوزه ی مخاطب تعیین می کند. خوب بود شما هم می فرمودید که با این نگرش عمیق و خردمندانه، همنشین چه فرشتگانی بوده اید!

۲-من از شما پوزش می خواهم که بی اجازه ی سرجوخه ، در حوزه ی استحفاظی "سردار قالیباف تان ” وارد شدم … این واژه ی لیبرال هم بدجوری باعث کهیر شده انگار!»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین