کد خبر: ۲۲۹۴۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰

پنج فیلم بر پرده نقره ای برج میلاد در روز نخست جشنواره فجر

فیلم سینمایی زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، عاشق ها ایستاده می میرند، گنجشکک اشی مشی، بیگانه و سیزده در نخستین روز از سی و دومین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد نمایش داده می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر فردا - شنبه - در سالن های سینمایی آغاز می شود و نمایش پنج اثر سینمایی در نخستین روز این جشنواره در برج میلاد به عنوان کاخ جشنواره قطعی شده است. 

در نوبت اول این روز و در ساعت 10 صبح ، فیلم سینمایی زندگی مشترک آقای محمودی و بانو از روح الله حجازی اکران می شود. این فیلم سینمایی در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر حضور نداشته و در بخش بین الملل با دیگر آثار حاضر به رقابت می پردازد. 

حمید فرخ نژاد، ترانه علیدوستی، هنگامه قاضیانی، پیمان قاسمخانی و ترلان پروانه بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان آن آمده است: حضور مهمانان آقای محمودی و بانو، زندگی مشترک آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. 

در ادامه روز اول ( شنبه 12 بهمن ماه ) و در ساعت 14 فیلم سینمایی عاشق ها ایستاده می میرند به کارگردانی شهرام مسلخی که در بخش مسابقه نگاه نو حضور دارد ، نمایش داده می شود. 

در خلاصه داستان این اثر سینمایی آمده است: رضا یک خبرنگار آزاد است که به طور اتفاقی سرنخ هایی از هیوا سرباز عراقی پیدا می کند که سال ها پیش رضا را در شرایط سخت جنگی نجات داده است. او برای جواب به مسائلی که سال هاست از اطرافیانش پنهان کرده است ،عازم عراق می شود.

شوان عطوف، سروش صحت، پوریا پورسرخ، لعیا زنگنه، سولین دلپاک، آسو عمر سواره، چریک عبه رش، هردی سمیر، کاوه قادر و رِبار حورامی از بازیگران این اثر سینمایی به تهیه کنندگی یوسف صمدزاده هستند. 

در ساعت 16 شاهد نمایش فیلم سینمایی گنجشکک اشی مشی خواهیم بود. این اثر سینمایی که پیشتر در بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک به نمایش درآمده است یک اثر سینمایی سه اپیزودی است به تهیه کنندگی وحید نیکخواه آزاد تهیه شده است . هر قسمت از این فیلم داستان مجزایی را با محور کودک و نوجوان روایت می کند. 

سروش صحت، نگار عابدی، مسعود کرامتی و دو بازیگر نوجوان به نام های پوریا ایمانی و خشایارقهرمانی، یکتا ناصر، لیلا زارع و کیمیا حسینی، حسن پورشیرازی، فاطمه گودرزی، شیوا ابراهیمی، کاوه احمدی، ارشیا صادقی و نگار نیکخواه آزاد از جمله بازیگران اپیزودهای مختلف این اثر سینمایی کودک و نوجوان هستند. 

در ساعت 19 روز شنبه ، فیلم سینمایی بیگانه به کارگردانی بهرام توکلی اکران می شود. این کارگردان پیشتر فیلم های موفقی همچون پرسه در مه و اینجا بدون من را در کارنامه خود دارد و در فیلم بیگانه نیز قصه ای اجتماعی را برای مخاطبانش روایت می کند و در بخش سودای سیمرغ با دیگر فیلم های ارایه شده به رقابت می پردازد. 

مهناز افشار، پانته آبهرام، امیر جعفری، هومن برق نورد، علی صالحی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در بخش پایانی نخستین روز از سی و دومین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد و در ساعت 21 و 30 دقیقه، فیلم سینمایی سیزده به کارگردانی هومن سیدی نمایش داده می شود. 

هومن سیدی پیشتر فیلم موفق ویدیویی آفریقا را کارگردانی کرده بود و سیزده در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر حضور دارد. 

امیر جعفری، آزاده صمدی، ریما رامین فر، امیر جدیدی، و ویشکا آسایش در دومین فیلم هومن سیدی و مهران احمدی از جمله بازیگران این اثر سینمایی هستند. 

پس از اکران فیلم های بخش سودای سیمرغ و نگاه نو، نشست پرسش و پاسخ آنها با حضور عوامل برگزار خواهد شد. 

سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر 12 تا 22 بهمن ماه برگزار خواهد شد. 29 اثر در بخش سودای سیمرغ و 20 فیلم نیز در بخش نگاه نو در این رویداد سینمایی با یکدیگر به رقابت می پردازند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین