کد خبر: ۲۲۹۴۰۷
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۹

نتایج هفته 25 لیگ برتر فوتبال+جدول

هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال با پیروزی پرسپولیس و ملوان، توقف استقلال، فولاد و تراکتورسازی و شکست سپاهان و نفت همراه شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر عصر امروز (جمعه) با 8 بازی برگزار شد و اگرچه در مجموع با 6 گل یکی از کم‌گل‌ترین هفته‌های لیگ را رقم زد اما حساسیت را در ابتدا و انتهای جدول بیشتر کرد.

** برتری پرسپولیس بر سپاهان

حساسترین مسابقه این هفته جدال دو تیم پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی بود که این مسابقه را پرسپولیس با نتیجه دو بر صفر برد و دوباره به کورس قهرمانی مدعیان لیگ امسال بازگشت.

گل‌های پرسپولیس را محمد عباس‌زاده در دقیقه 12 و حمیدرضا علی‌عسگر در دقیقه 18 وارد دروازه زردپوشان اصفهانی کردند.

مسابقه این دو تیم همواره با حاشیه‌های مختلفی همراه بوده است. این بازی هم از حاشیه‌ها به دور نبود و در دقیقه 74 بخاطر ندادن توپ اوت شده توسط محمدرضا خلعتبری به شجاع خلیل‌زاده دوباره درگیری‌هایی میان بازیکنان دو تیم ایجاد شد اما با میانجیگری علی دایی و بازیکنان دیگر خیلی زود پایان یافت.

پرسپولیس با این پیروزی 44 امتیازی شد و بخاطر تفاضل گل بهتر نسبت به نفت در رده سوم جدول قرار گرفت. سپاهان هم 43 امتیازی باقی‌ ماند و با یک پله نزول در رده پنجم جدول ایستاد.

** توقف صدرنشین مقابل قعرنشین لیگ

دیگر بازی مهم این هفته را استقلال صدرنشین با مس قعرنشین جدول لیگ، در کرمان برگزار کردند که استقلال تا پایان 90 دقیقه از حریف پیش بود اما با گل دقیقه 90+1 مهاجم برزیلی مس، نهایتا بازی به تساوی کشیده شد.

گل استقلال را محمد قاضی در دقیقه 42 و گل مس را ادینیو به ثمر رساندند.

امتیازات استقلال با این تساوی به عدد 47 رسید و این تیم صرفا بخاطر تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد همچنان صدرنشین باقی ماند. یک امتیاز این مسابقه برای مس چندان مفید نبود و این تیم با 17 امتیاز در همان رده شانزدهم (آخر) باقی ماند.

** شکست پدیده لیگ از قوهای سپید

تیم نفت تهران که با 44 امتیاز و حضور در رده سوم جدول یکی از مدعیان فتح لیگ امسال به شمار می‌آید امروز در بندرانزلی با دو گل مغلوب ملوان شد. گل‌های ملوان را مهدی دغاغله در دقیقه 30 و شاهین ثاقبی در دقیقه 53 به ثمر رساندند.

این نتیجه حساسیت بالای جدول را بیشتر کرد. نفت با یک پله نزول در جایگاه چهارم جدول قرار گرفت اما ملوان اگرچه رتبه‌اش از رده هفتم جدول تغییری نکرد اما با 38 امتیاز در فاصله نزدیک‌تری با تیم‌های بالای جدول ایستاد.

** توقف فولاد و حسرت رسیدن به صدر

تیم فولاد که امروز با توجه به نتیجه بازی استقلال فرصت رسیدن به صدر جدول را داشت اما با تساوی بدون گل مقابل سایپا در کرج باز هم این فرصت را از دست داد. امتیاز این تیم به عدد 47 رسید اما تفاضل گل عاملی شد تا دوباره پشت سر استقلال قرار گیرد. سایپا هم جایگاهش تغییر نکرد و با 31 امتیاز در همان رده هشتم باقی ماند.

** تراکتورسازی در حضور اولیویرا هم نبرد

یکی دیگر از تساوی‌های بدون گل این هفته را دو تیم تراکتورسازی و داماش در تبریز رقم زدند. تونی اولیویرا که دوباره هدایت تیم تراکتورسازی را برعهده گرفته امروز در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز حضور داشت اما مجوز نشستن روی نیمکت را نداشت.

با این تساوی تراکتورسازی 39 امتیازی و داماش 23 امتیاز شد که به ترتیب همچنان در رتبه‌های ششم و دوازدهم جدول حضور دارند.

** قعرنشینان هم متوقف شدند

در دیگر بازی‌های امروز دیدار ذوب‌آهن و گسترش فولاد در اصفهان به تساوی بدون گل انجامید. مسابقه راه‌آهن و صبا در تهران هم همین نتیجه را داشت و بازی استقلال خوزستان و فجر در اهواز هم نتیجه‌ای بهتر از این نداشت.

به گزارش ایسنا در پایان هفته بیست‌وپنجم، جدول لیگ برتر به شرح زیر است:

1- استقلال 47 امتیاز (تفاضل گل 11)

2- فولاد 47 امتیاز (تفاضل گل 10)

3- پرسپولیس 44امتیاز(تفاضل گل 15)

4- نفت 44 امتیاز (تفاضل گل 10)

5- سپاهان 43 امتیاز

6- تراکتورسازی 39 امتیاز

7- ملوان 38 امتیاز

8- سایپا 31 امتیاز

9- گسترش فولاد 30 امتیاز

10- صبا 27 امتیاز (تفاضل گل -5)

11- استقلال خوزستان 27 امتیاز (تفاضل گل -8)

12- داماش 23 امتیاز (تفاضل گل -8)

13- ذوب‌آهن 23 امتیاز (تفاضل گل -11)

14- راه‌آهن 23 امتیاز (تفاضل گل -12)

15- فجرسپاسی 20 امتیاز

16- مس 17 امتیاز

به گزارش ایسنا، هفته بیست‌وششم لیگ برتر در روزهای جمعه (18 بهمن) و یکشنبه (20 بهمن) برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین