کد خبر: ۲۲۹۴۷۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶

هواپیماهایی که از ایران گردشگر می‌برند اما خالی برمی‌گردند!

معاون امور هماهنگی مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان گفت: هواپیماهای تورهایی که وارد ایران می‌شود، پر از توریست ایرانی است، اما در برگشت، هواپیماها خالی از توریست خارجی است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی جمالی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گردشگری، صادرات نامرئی و اقتصاد بدون رانت را می‌تواند در جامعه‌ای که به توسعه فکر می‌کند گسترش دهد.

وی افزود: امروز ایران پس از توافق‌نامه ژنو، دیپلماسی سیاست خارجی خود را تغییر داده است و در کنار آن توانسته خود را به عنوان یک جزیره آرام در جو متلاطم امروز کشورهای منطقه معرفی کند.

مشاور شهردار اصفهان ادامه داد: متاسفانه گردشگری سال‌های طولانی است که در ایران مهجور مانده است، اما خوشبختانه چشمه‌های امید در حال جوشش است زیرا اگر نگاهی به گزارش‌ها و تحلیل‌های رسانه‌های خارجی در خصوص وضعیت گردشگری در کشورهای جهان بیندازیم خواهیم دید که ایران جز سه کشور اول پر بازدید در سال‌های 2014 و 2015 تبدیل شده است.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: دیلی تلگراف، فایننشال تایمز و لس آنجلس تایمز رسانه‌هایی است که ایران را به صدر جدول کشورهای پر بازدید منطقه آورده‌اند و واقعا حیف است اگر کشور چنین فرصت استثنایی را از دست بدهد که اگر چنین فرصتی از دست رفت دیگر نمی‌توانیم ادعا کنیم که خواهان توسعه گردشگری هستیم.

وی تصریح کرد: در طی هفته‌های گذشته محمد هاشم پسران (نامزد دریافت جایزه نوبل اقتصاد) با وزیر اقتصاد کشور دیدار کرد و برای سخنرانی رییس جمهوری در داووس نیز نسخه داد. در این نشست‌هایی که او با سران اقتصادی و سیاسی کشور برگزار کرد فقط یک نسخه درمانی برای اقتصاد کشور معرفی کرد و آن هم استفاده مطلوب از پتانسیل‌های اقتصادی بومی کشور است که بدون شک تنها توسعه گردشگری می‌تواند این کار را انجام دهد.

مشاور شهردار اصفهان تاکید کرد: تمام دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که گردشگری، صنعتی مهم و اساسی برای کشورهایشان است و به همین دلیل IOC -سازمان گردشگری کشورهای اسلامی- شعار سال 2014 خود را "ایجاد ثروت از طریق توسعه گردشگری" نام می‌نهد. همچنین سازمان WTO شعار سال 2014 خود را "گردشگری و توسعه اجتماعی و فرهنگی" گذاشته است.

جمالی نژاد با بیان اینکه برای اولین بار در کشور شهرداری اصفهان به بحث گردشگری وارد شده است، تصریح کرد: عده‌ای تصور می‌کنند که سازمان گردشگری که قرار است در اصفهان راه‌اندازی شود با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موازی کاری می‌کند که باید گفت خیر این سازمان در شهرداری اصفهان برای حمایت از معاونت گردشگری میراث فرهنگی ایجاد شده و می‌خواهد دست آنها را در این بحران فعلی محکم بفشارد.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از مشکلات ما در صنعت گردشگری این است که فقط بر روی یک شهر یا یک نقطه و یا یک اثر تمرکز می‌کنیم. برای مثال در استان اصفهان همه تمرکز بر روی شهر و چند اثر تاریخی است، این درحالی است که در همین استان اصفهان جاذبه‌های گردشگری وجود دارد که شاید نظیر آن در جهان وجود نداشته باشد.

معاون امور هماهنگی مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سانت سانت کشور میراث و جاذبه‌های ملموس و غیرملموس دارد، تاکید کرد: بسیاری از کشورهای دنیا به دلیل نداشتن جاذبه ملموس روی به جعل اثر آورده‌اند، این درحالی است که کشور ما سرشار از آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری است که اصلا از آنها استفاده نکرده‌ایم و این یک نقطه ضعف بزرگ در ارگان‌های مربوطه کشوری است.

جمالی‌نژاد گفت: سعی شده با ایجاد سازمان گردشگری در شهرداری اصفهان، این ضعف در این ارگان پوشیده شود و از گنج‌های پنهانی که در شهر اصفهان است و بسیاری از شهروندان از حضور آنها بی‌خبرند استفاده کرد.

وی از برگزاری کنفرانس ICCN در مهر ماه سال آینده در اصفهان خبر داد و افزود: در این کنفرانس میزبان هشت مقام از کشورهای مختلف جهان خواهیم بود و سعی داریم تا میراث ناملموس ایران را در این کنفرانس به نمایش درآوریم و به جهانیان عرضه کنیم که ایران همانطور که می‌تواند به آثار قابل لمسش افتخار کند به آثار غیر قابل ملموسش هم می‌تواند افتخار کند.

معاون امور هماهنگی مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان اضافه کرد: شب یلدا، نوروز، مراسم‌های مذهبی، تولد‌ها، پرده‌خوانی و نقالی، شب‌های شعر و شب‌های طنز، و هزاران هزار میراث دیگر از جمله میراث غیر قابل ملموسی است که می‌تواند گردشگر را به ایران بکشاند.

جمالی‌نژاد گفت: برای رسیدن به نقطه‌های اوج در گردشگری فقط بحث ورود توریسم مهم نیست، مهم‌تر از آن بحث‌های زیرساختی است که امیدوارم با توجه به نور امیدی که در این زمینه ایجاد شده زیرساخت‌ها بهبود یابد و مردم نیز زیرساخت‌های تفکری و فرهنگی خود را در این جهت توسعه دهند.

وی تاکید کرد: مهمترین خلا در بحث گردشگری کشور، تورهای ورودی هستند چرا که

معاون امور هماهنگی مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بی شک کشور در بحث تبلیغات برای گردشگری در دنیا ضعیف عمل کرده است و دولتمردان باید امروز دو شاخصه مهم ترغیب و گرایش برای سفر به ایران و همچنین بحث تبلیغات در خارج از کشور را به جد دنبال کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین