کد خبر: ۲۲۹۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۸۴ - ۱۷:۲۲

اعتراض به نصب دوربين‌هاي مدار بسته در بیمارستانهای تهران

آفتاب‌‌نیوز : محمد شريفي‌مقدم افزود: كاركنان پرستاري برخي از بيمارستان‌ها با ارسال طوماري به سازمان نظام پرستاري از رعايت نشدن حريم خصوصي‌شان خبر دادند.

وي با بيان اين كه سازمان نظام پرستاري قرار دادن دوربين‌هاي مدار بسته و شنود در ايستگاه پرستاري را تجاوز به حريم خصوصي پرستاران و به دور از اخلاق مي‌داند، بيان كرد: سازمان نظام پرستاري گذاشتن دوربين‌هاي مدار بسته را در ايستگاه پرستاري وارد شدن به حريم خصوصي پرستاران مي‌داند.

معاون سازمان نظام پرستاري ادامه داد: در حالي كه اكثر پرستاران كه در اين بيمارستان خانم هستند كنترل مستقيم كار آنها توسط حراست، رييس و مدير بيمارستان و مترون كه احتمالا مرد هستند دور از شئونات اخلاقي است.

شريفي مقدم افزود: همكاران پرستار نگران سوء استفاده از تصاوير گرفته شده از آنان هستند زيرا اهداف افرادي كه اين كارها را انجام مي‌دهند، مشخص نيست.

وي با بيان اين كه سازمان نظام پرستاري گذاشتن دوربين مدار بسته را در ايستگاه پرستاري تقبيح مي‌كند، گفت: اين طريقه كنترل دور از شئونات اخلاقي و اسلامي است و وجود چنين اتفاقاتي در برخي بيمارستانها به دور از اصول اخلاق است.

شريفي مقدم در پايان با بيان اين كه مسؤولان به جاي اين اقدامات به فكر بهبود وضعيت معيشتي پرستاران باشند، تصريح كرد: اين روش نظارتي در همه كشورها متروک و آن را تجاوز به حريم خصوصي افراد مي‌دانند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین