کد خبر: ۲۲۹۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۸۴ - ۱۴:۱۵

توليد خودرو با سوخت سازگار با محيط زيست

آفتاب‌‌نیوز :  به گزارش خبرگزاري فرانسه ، سخنگوي شرکت فورد فرانسه اعلام کرد که اين براي اولين بار در فرانسه است که يک شرکت خودرويي را عرضه مي کند که عمدتا با بيو اتانول کار خواهد کرد. اين دو نوع خودرو از نوع " فوکوس" و قيمتشان 350 يورو گران تر خواهد بود.
سخنگوي يادشده در عين حال تاکيد کرد که فورد قصد دارد اين فناوري را براي مدلهاي ديگرش نيز مورد استفاده قرار دهد زيرا استفاده از سوختهاي زيستي از راهبردهاي صنعتي محسوب مي شود.
وي همچنين تاکيد کرد که عرضه اين نوع خودروها، توليد دهها هزار ليتر بيواتانول را از جانب شرکت نفتي انگليسي " بي پي " در فرانسه توجيه پذير خواهد کرد.
بيواتانول که از گياهاني مانند چغندر قند، غلات و ذرت و همچنين از زيست توده ها ( بيوماس) توليد مي شود، باعث کاهش توليد دي اکسيد کربن ، عامل اصلي گازهاي گلخانه اي ، است. اين سوخت در فرانسه به صورت خالص مصرف نمي شود و معمولا آن را با بنزين مخلوط مي کنند.
سخنگوي فورد تاکيد کرد که انواع خودروهاي فوکوس که با بيو اتانول کار مي کنند ، حدود 70 درصد از انواع بنزيني آنها کم تر دي اکسيد کربن توليد مي کنند . اما از آنجا که مصرف اين خودرو ها 25 تا 30 درصد از انواع بنزيني بيشتر است ، لازم است که قيمت بيو اتانول کاهش يابد.
در اين حال سخنگوي شرکت " بي پي " در فرانسه گفت که در اين کشور نفت نيست اما اتانول بسيار زياد است. با وجود اين، قيمت توليد داخلي آن از وارداتش بيشتر است، به همين دليل ماليات داخلي براي فراورده هاي نفتي در مورد اتانول را بايد به صفر رساند تا مصرف آن مقرون به صرفه باشد.
براساس اين گزارش ، فورد با توجه به تجربياتش در برزيل، سوئد و امريکا تصميم به عرضه خودروهاي دوگانه سوز در فرانسه گرفته است.
در برزيل بيش از يک سوم خودرو هاي جديد به سامانه استفاده از سوخت زيستي مجهزند . در سوئد نيز دولت استفاده از خودروهاي دوسوختي را مورد حمايت قرار داده است.
فورد تاکنون 15 هزار دستگاه خودرو فوکوس در سوئد به فروش رسانده است

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین