کد خبر: ۲۲۹۶۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲

چشم متهم را کور کنید

درگیری دو مرد که یکی از آنها در حمایت از دختر مورد علاقه‌اش سراغ مزاحم او رفته‌ بود باعث کوری چشم پسری جوان شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش شرق، شاکی در جلسه رسیدگی به این پرونده درخواست صدور حکم قصاص چشم کرد.  به گزارش خبرنگار ما، نماینده دادستان در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه 71 دادگاه کیفری‌استان تهران برگزار شد درخواست صدور حکم علیه متهم ردیف اول به نام مهران را مطرح کرد.

 نماینده دادستان گفت: مهران متهم است در نزاع دسته‌جمعی با چاقو باعث کورشدن یک چشم جوانی به نام رامین شده و با توجه به مدارک موجود در پرونده درخواست صدور حکم قانونی درخصوص این شکایت را دارم. البته این پرونده پنج متهم دیگر نیز دارد که خود شاکی نیز در میان آنهاست. این افراد به شرکت در نزاع‌ دسته‌جمعی متهم هستند و من درخواست صدور حکم در این خصوص را هم دارم.

در ادامه شاکی پرونده در جایگاه حاضر شد او گفت: من نقشی در درگیری مهران و دوستانش نداشتم آنها با چاقو به ما حمله کردند و گفتند چرا شما مزاحمت ایجاد کرده‌اید؟ بعد هم من را زدند. مهران با چاقو ضربه‌ای به چشم من زد و مرا داخل جوی خیابان انداخت من هم دیگر نتوانستم کاری بکنم و دوستانم مرا به بیمارستان رساندند اما کور شدم. ما هیچ‌چیز نداشتیم و آنها چاقو داشتند و مرتب ما را می‌زدند.

در ادامه متهم ردیف اول در جایگاه حاضر شد او گفت: «من نمی‌دانستم دعوا به‌خاطر چیست فقط دیدم چند نفر با هم درگیر شده‌اند پرسیدم ماجرا چیست و چرا دعوا می‌کنید، به من حمله کردند من به رامین گفتم زشت است که دعوا می‌کنید برای خواهرت خواستگار آمده و برایش بد است بعد هم او با چند نفر دیگر دعوا کرد و زمین افتاد من هم رفتم.

قاضی از او پرسید: تو 20روز فراری بودی. به چه دلیل فرار کردی؟  متهم گفت: «ترسیده ‌بودم من زن و بچه ‌داشتم خانواده رامین به سراغ خانواده‌ام رفته و گفته‌ بودند 60میلیون‌تومان بده تا رضایت بدهیم. من قبول نکردم و بعد از 20 روز بازداشت شدم.»

 سپس متهم دیگر پرونده که متهم به نزاع بود در جایگاه حاضر شد او در توضیح ماجرا گفت: روز حادثه دوستم امیر با من تماس گرفت و گفت شخصی به نام احمد مزاحم دختر مورد علاقه‌اش شده و به من گفت اگر او را می‌شناسی بگو که دیگر مزاحم نشود من هم گفتم می‌دانم احمد کیست اما اسم واقعی‌اش این نیست. قرار شد من و دوست دیگرم که سعید نام دارد و متهم این پرونده هم هست با هم برویم و با او صحبت کنیم.

البته صحبت ما دوستانه بود ما مقابل خانه رامین بودیم و من برای رامین توضیح دادم چه اتفاقی افتاده است گفتم ظاهرا شاهین که از آشنایان است خودش را احمد معرفی کرده و مزاحم دختری شده ‌است.

در همان حال که صحبت می‌کردیم یکدفعه شاهین و مهران آمدند و چاقو کشیدند. سعید گفت ما با کسی دعوا نداریم لازم نیست این کار را بکنید ما می‌خواستیم با شما صحبت کنیم و بگویم نباید مزاحم کسی شوید. مساله همین بود اما مهران چاقویی از زیر لباسش بیرون آورد و به سمت رامین رفت.

 او یک ضربه به صورت رامین زد و یک ضربه هم از پشت به سرش وارد کرد. رامین دستش را جلو چشمش گرفت و گفت کور شدم کمکم کنید. اصلا حال درستی نداشت بلافاصله او را برداشتیم تا به سمت بیمارستان برویم یکدفعه شاهین قمه کشید و همینطور که عربده‌کشی می‌کرد یک ضربه به سر خودش زد.

 ادعای این مرد درباره اینکه شاهین با قمه ‌به سر خودش زده‌ است در حالی مطرح شد که وقتی شاهین در جایگاه ایستاد ادعا کرد امیر به سرش ضربه زده ‌است و آنها خودشان باعث کوری رامین شده‌اند.

در ادامه وقتی امیر در جایگاه حاضر شد این ادعا را رد کرد و گفت: شاهین مزاحم دوست‌دختر من شده ‌بود و سعی می‌کرد او را از من جدا کند من هم فقط می‌خواستم بگویم نباید این‌کار را بکند و دعوایی بین ما نبود یک دست من عصبش قطع شده و اصلا قدرت اینکه قمه در دستم بگیرم نداشتم و این ادعا دروغ است شاهین سابقه خودزنی هم دارد.

 هیات قضات بعد از اینکه متهمان همگی دفاعیات خود را مطرح کردند برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین