کد خبر: ۲۲۹۷۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱

آغاز موج جدید بارش‌ها از دوشنبه

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از آغاز موج جدید بارش‌ها از دوشنبه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندس احمد وظیفه ،با اشاره به این که سامانه بارشی که کشور را فرا گرفته بود بیشترین افت دمایی را شامگاه شنبه در کشور داشته است، گفت: بر این اساس فیروزکوه و بستان‌آباد با 22-، درگز 21- و هریس 19- سردترین استان‌های کشور در روز شنبه بودند.

وی با اشاره به این که هوای سرد تا پایان هفته در کشور مستقر است تصریح کرد: نیمه شرقی کشور در شامگاه یکشنبه بیشترین افت دمایی را خواهند داشت. از سوی دیگر حداقل دمای تهران نیز یکشنبه شب با یک درجه کاهش به 8- می‌رسد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: با استقرار هوای سرد در سطح کشور و نفوذ توده‌ هوای مرطوب از عرض‌های جنوبی از روز دوشنبه، بارش برف در استان‌های واقع در غرب، مرکز کشور برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه و در طی این مدت بارش باران در استان‌های جنوبی کشور گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: شدت فعالیت بارش این سامانه دوشنبه بعدازظهر و شب در بخش‌های مرکزی زاگرس روی استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان، بوشهر و غرب فارس خواهد بود و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به سبب بارش برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و معابر عمومی به سبب بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: در روز سه‌شنبه شدت بارش در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و بخش‌های جنوبی استان‌ کرمان خواهد بود که می‌تواند با سیلابی شدن رودخانه و مسیل‌ها در مناطق فوق همراه باشد.

وی با اشاره به این که در تهران بارش‌های پراکنده را تا دوشنبه شب خواهیم داشت افزود: از اواخر وقت دوشنبه و طی روز سه‌شنبه سامانه بارشی جدید در تهران بارش برف خواهد داشت که شدت بارش از سامانه قبلی کمتر خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به این که حداقل دمای 27 استان تهران در روز دوشنبه به زیر صفر می‌رود گفت: بر این اساس در اکثر استانهای کشور طی این مدت بجز بوشهر، خوزستان، لرستان و هرمزگان پدیده یخبندان انتظار می‌رود.

به گفته وی در روز دوشنبه استان‌های خراسان رضوی با حداقل دمای 16 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و هرمزگان با حداقل دمای 15 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین استان‌های کشور خواهند بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین