کد خبر: ۲۲۹۷۹۷
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷

نوروز و تورهای از ما بهتران/ ریال + دلار

قدیم ترها در ایام نوروزسفر شامل یک اتومبیل، یک فامیل یا مهمان یا دوست در یک شهر دیگر و مقداری اساس و لوازم می شد که همه در صندوق عقب یک پیکان یا حداکثر روی باربند چادر پیچ خلاصه می شد و جاده و ...
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هادی معیری نژاد- امروز اما سفرهای نوروزی نیز مانند خود جامعه کلاس بندی شده است البته هر کلاسی را که برگزینی حتی همان کلاس دهه شصت را در یک شهرستان نزدیک حداقل باید نفری 300 یا چهارصد هزار تومان را پیش بینی کرده باشی.

اما سفرهای خارج از کشور نیز که تا 3 سال پیش هنوز خواب و رویا نبود و می شد لذت سفر به دیگر نقاط را به اهل و عیال چشاند امسال دیگر تنها با صفت از ما بهتران توصیف می شود . مقاصد جدید تفریحات نوین و بالاخره قیمتهای هوش از سر بر شاخصه سفرهای نوروزی از ما بهترانی نوروز 93 است.

نگاهی داریم به وضعیت تورهای خارجی نوروزی در سال پیش رو؛


موریس ؛ بهشت روی زمین

تبعید گاه رضا شاه پهلوی اکنون یکی از بهترین مقاصد توریستی جهان است. قطعا نه به خاطر حضور چند ساله او؛ سازمان جهانی جهانگردی موریس را به عنوان یکی از ده مقصد برتر توریستی دنیا معرفی کرده است.

جزیره رویایی موریس در جنوبی ترین نقطه اقیانوس هند، شرق جزیره ماداگاسکار و جنوب شرقی قاره آفریقا واقع شده است.

این کشور ابتدا به وسیله دریانوردان مالایی در قرن دهم میلادی کشف شد، پس از آن در قرن شانزدهم میلادی ابتدا مستعمره پرتغال و سپس هلند شد. در سال 1715 جزیره تحت کنترل فرانسویها در آمد و در طی جنگهای ناپلئونی در سال 1810 جزیره توسط نیروهای انگلیسی اشغال شد. در سال 1968این کشور استقلال خود را از انگلستان به دست آورد.خط ساحلی دور جزیره 180 کیلومتر است که تمامی آن از ماسه های نرم ، سفید و درخشان پوشیده شده است.

این کشور در نیمکره جنوبی زمین واقع شده است ، بنابراین فصول آن برعکس نیمکره شمالی ( ایران ) است.

میانگین دمای هوا در زمان سفر نوروزی :

روز: 28 + تا 30 + شب: 20 + تا 22 + دمای آب: 26 + تا 28 + درجه سانتیگراد اختلاف زمان موریس با تهران تنها نیم ساعت است.

قیمت تور نوروزی این جزیره در هتل چهار ستاره تاپ برای یک نفر در اتاق دو تخته حدودا 4 میلیون تومان +1450 دلار است

که در هتل پنج ستاره تاپ باید 700 دلار اضافه تر بدهید پروازها از تهران به دبی و از دبی به موریس است و این مبلغ شامل کلیه هزینه ها از قبیل صبحانه و شام و ناهار و کلیه گشتها و ورودی هاست.

گشتها شامل گشت شمال جزیره؛ کلیسای جامع، باغ گیاه شناسی، ناحیه گرند بی، پورت لوئیس (پایتخت)، مجسمه حضرت مریم. گشت جنوب جزیره؛ رودخانه سیاه ، آبشارهای شاماقل ، زمین هفت رنگ ، معبد هندو و مجسمه شیوا و تماشای آبشارهای زیبا و گشت دریایی با قایق کاتاماران به جنوب شرق جزیره است.

سفر


آفریقای جنوبی،، سفر به یاد ماندنی

کشور آفریقای جنوبی در جنوبی ترین نقطه قاره آفریقا قرار گرفته است. از شمال غربی با نامیبیا، از شمال با بوتسوانا و زیمبابوه ،

از شمال شرقی با موزامبیک، از شرق با سوازیلند همسایه بوده و همچنین اقیانوس های اطلس و هند از جنوب،جنوب غربی و جنوب شرقی آنرا احاطه کرده اند. کشوری تقریبآ کم آب،در طول ساحل شرقی گرم استوائی، دارای روزهائی گرم و شبهای سرد می باشد.

پایتخت آفریقای جنوبی شهر پرتوریا است واحد پول راند (RAND) و برابری آن با دلار حدود 35/6 است. از نظر جهانگردی جاذبه های زیادی دارد و بعنوان یکی از مقاصد جهانگردی می باشد. شهرهای ژوهانسبورگ (سان سیتی) و بندر کیپ تاون از مهمترین این مناطق است.

ژوهانسبورگ با داشتن بزرگترین فرودگاه آفریقای جنوبی، یکی از دیدنی ترین و پرجاذبه ترین مناطق توریستی دنیا محسوب می شود و بندر کیپ تاون یکی از زیباترین و پرجاذبه ترین شهرهای آفریقای جنوبی است که بیشترین توسعه و درآمد خود را مدیون صنعت توریسم است.

توریسم جزو چهار بخش بزرگ تولید ناخالص داخلی آفریقای جنوبی بوده که تا 7 درصد GDP را تشکیل می دهد. ماهیانه بیش از 500 هزار نفر از این کشور دیدن می کنند، درآمد ارزی این بخش با درآمد معادن طلای آن برابری می کند.

پارک شیرها ، سان سیتی، سافاری حیات وحش و مناظر بی نظیر ساحل و اقیا نوس همگی از جذابیتهای این کشور زیباست
قیمت تور های این کشور که در میان تورهای لوکس از همه شرایط بهتری دارد و تقریبا همه چیز بر عهده تورگردان است 5میلیون تومان + 2200 یورو است.

تور شامل تمامی بازدیدها ترانسفر ها صبحانه و ناهار و شام هتلهای جنگلی است و پرواز آن از طریق ترکیش ایرویز از تهران به استانبول و سپس به کیپ تاون است از کیپ تاون تا ژوهانسبورگ هم پرواز داخلی به عهده تورگردان است.

سفر

برزیل، کشور هیجان و شگفتی

برزیل برای ما ایرانی ها یک بهشت ناشناخته است و وجود طبیعت بکر و جشنواره های بسیار شاد آن این کشور را در سر لیست گردشگری هیجان انگیز دنیا قرار داده است

شهر سائوپائولو پرجمعیت‌ترین شهر آمریکای جنوبی است و یکی از بزرگترین شهرهای جهان در میان تپه‌های ارتفاعات «سرادومار» و در ۶۰ کیلومتری شهر بندری «سانتوس»، مهمترین بندر برزیل در ارتفاع ۷۳۰ متری از سطح دریا واقع شده است. آب و هوای آن زیر استوایی و معتدل است. متوسط دمای تابستانی آن بین ۱۹ درجه تا ۲۷ درجه و متوسط دمای زمستان آن بین ۱۰ درجه تا ۲۰ درجه سانتی گراد متغیر است. این شهر درسال ۱۵۵۴ میلادی توسط مبلغین مذهبی بنا شد و به نام یکی از آنان پائولوی مقدس sao Paulo نام گرفت.

ریودوژانیرو؛ دومین شهر بزرگ و پرجمعیت برزیل بر کرانه اقیانوس اطلس و مرکز ایالت ریودوژانیرو است. وقتی کاشفان پرتغالی در اول ژانویه ۱۵۰۲ میلادی به دهانه خلیج «گوانابارا» یعنی محل فعلی شهر رسیدند آن را مدخل رودخانه بزرگی تصور کردند و آن را به پرتغالی ریودوژانیرو، یعنی رود ژانویه نامیدند.

آب و هوای ریو، استوایی با میانگین بارندگی سالانه ۱۱۷۰ میلیمتر می‌باشد. میانگین متوسط دمای سالانه آن بین ۲۰ تا ۳۰ درجه می‌باشد، اما در فصل مرطوب تابستان (بین ماه‌های دسامبر تا مارس) گاه تا ۳۵ درجه نیز می‌رسد. البته نسیم دریایی سبب تعدیل دمای هوا در طول سال می شود.

این دو شهر دیدنی های فراوانی مانند پارکهای جنگلی، مجسمه مسیح، کوه کله قندی هیجان انگیز ترین تله کابین دنیا و آبشارها و جنگل های بکر دارد.

قیمت تورهای برزیل هفت میلیون و پانصد به اضافه 3800 دلار برای هتلهای چهارستاره و 5000 دلار برای هتلهای پنج ستاره است و تور 11 روزه و پرواز آن از طریق ترکیه و استانبول انجام می شود.

سفر

استرالیا؛ جزیره غرایب

استرالیا کشوری که بین مردم دنیا به کشور عجایب معروف است علاوه بر بهره گیری از حیات جانوری و گیاهی به شدت متفاوت دارای شهرهایی با بالاترین استانداردهای زندگی در جهان است.ملبورن و سیدنی دیدنی ترین شهرهای استرالیا هستند که در تور نوروزی آژانسهای داخلی نیز قرار دارند. تور 12 روزه شامل ملبورن و سیدنی و یک شهر ساحلی دیگر با تمام دیدنی ها و شگفتی های این کشور پیشرفته در هتل چهار ستاره حدود 6 میلیون به علاوه 3400 دلار آب می خورد هتلهای پنج ستاره نیز تقریبا 1000 دلار اضافه تر می گیرند.

تورهای استرالیا معمولا شامل سه گشت بر عهده تور هستند و در باقی ایام خودتان باید هزینه های گشت را در این کشور گران متقبل شوید

پروازها از دبی به سمت استرالیاست و طولانی ترین مدت پرواز در زندگی تان را در سفر به استرالیا تجربه می کنید که البته برای همه خوشایند نیست.

برای این تور باید شامل شرایط اخذ ویزای شینگن باشید و این یعنی داشتن شرایطی مثل حساب بانکی پرو پیمان و انجام تشریفات دست و پا گیر دیگر. اما گویا برای خیلی ها دیدن سرزمین غرایب به این همه مشکلات می ارزد.

سفر

مالدیو

جزیره شگفت انگیز مالدیو که در سالیان آینده شاید زیر آب برود از دیگر مقاصد نوروزی تورها است این جزیره شگفت و زیبا با مناظر اقیانوسی اش هر ساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر از سراسر دنیاست شهر ماله پایتخت این کشور مقصد اصلی گردشگران است که برای دیدن مناطق دیدنی اول باید در آن مستقر شوند.

پروازهای این تور از طریق قطر و توسط قطر ایرویز انجام می شود و برای 6 شب اقامت در هتل 5 ستاره 3 میلیون تومان به همراه 1700 دلار باید هزینه کنید. هزینه ناهار در این کشور برای هر نفر 100 دلار اضافی در هر روز محاسبه می شود!

سفر


تورهای دیگر

مالزی- سنگاپور

این تور که از محبوب ترین تورهای نوروزی محسوب می شود برای شمادر هتل 4 ستاره چهار میلین و پانصد و در هتل پنج ستاره تاپ پنج میلیون و پانصد آب خواهد خورد . رفت و برگشت از تهران و صبحانه و یک یا دوگشت شهری با تور است .


آنتالیا

نام آشنا برای ایرانی ها در ایام نوروز نیز جذاب است اما امسال برای کسانی که بهترین هتل این شهر یعنی هتل ماردان را انتخاب کنند در 7 روز حدودا سه میلیون ششصد تومان ناقابل هزینه دارد


پاتیا- بانکوک

تایلند نیز مشتریان خود را در ایام نوروز دارد چرا که به همرا مالزی در این ایام از هوایی مطبوع برخوردار است. در ایام نوروز برای رفتن به تایلند حداقل سه میلیون و پانصد و برای هتل 5 ستاره تاپ باید حدودا چهار میلیون و نیم پول داشته باشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین