کد خبر: ۲۲۹۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱

قطع آب 100 روستای غرب مازندران

عبدالهی افزود: در حال حاضر بر اثر شدت سرما و ادامه بارش برف، بخشی از تاسیسات آبرسانی در این مناطق خسارت دیده و لوله‌ها، شیرآلات و کنتور آب به دلیل یخ زدگی دچار شکستگی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی (آبفار) مازندران گفت: در حال حاضر آب شرب 14 روستای رامسر، 32 روستا در عباس آباد و تنکابن، 13 روستای چالوس، 32 روستای نور و 9 روستا در نوشهر و در مجموع 100 روستا با 26000 مشترک قطع است که تلاش‌ها برای وصل مجدد آب ادامه دارد.

 به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، مجید عبدالهی در حاشیه رسیدگی به مشکلات ناشی از قطعی آب در روستاهای غرب مازندران اظهار کرد: بر اثر بارش برف سنگین، سیستم برق بسیاری از تاسیسات آبرسانی موجود در روستاها که با انرژی برق کار می‌کنند از کار افتاد و آب شرب 148 روستای غرب مازندران قطع شد.

وی با اشاره به این نکته که در مناطقی که تاسیسات آب با ژنراتور کار می‌کنند مشکلی وجود ندارد، افزود: برای رفع مشکل موجود در مرحله اول تلاش کردیم تا با 4 تانکر سیار، آب شرب را در اختیار مردم قرار دهیم.

عبدالهی افزود: در حال حاضر بر اثر شدت سرما و ادامه بارش برف، بخشی از تاسیسات آبرسانی در این مناطق خسارت دیده و لوله‌ها، شیرآلات و کنتور آب به دلیل یخ زدگی دچار شکستگی شده است.

مدیرعامل آبفار استان، مسدود بودن راه‌های روستایی و دسترسی نداشتن به روستاها برای خدمات رسانی، کمبود تانکر و ژنراتورهای سیار و قطعی برق را از مشکلات موجود دانست و گفت: با درخواست کمک از استان‌های معین برای روستاهای بحران زده، سه دستگاه تانکر سیار و یک دستگاه وانت پیکاپ از استان‌های سمنان، گلستان و قم در منطقه مستقر و استفاده شد. استان‌های قزوین، گیلان و زنجان نیز برای رفع مشکلات موجود و ارسال آب بسته بندی، دستگاه بسته بندی آب، تانکر و ژنراتور سیار اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته اکیپ‌های مدیریت بحران، هم اکنون آب شرب 47 روستا شامل 26 روستای چالوس و 5 روستای محمود آباد، وصل و با راه‌اندازی تاسیسات سایت چشمه گردوک، آب شرب 16 روستای مجتمع شرق نوشهر نیز برقرار شده است.

عبدالهی یادآور شد: در پی بارش سنگین برف و قطعی برق در غرب مازندران آب شرب 148 روستا با بیش از 35000 مشترک قطع شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین