کد خبر: ۲۲۹۹۵۰
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹

دوستی‌ قبل از ازدواج خوب است یا بد؟

مدرس دانشگاه پیام نور ارومیه گفت: مرز و تفاوت‌های میان دوستی‌های قبل از ازدواج با آشنایی‌های هنگام ازدواج مشخص شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی داوطلب، دکترای جامعه شناسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دوستی‌های بی‌معنی قبل از ازدواج پذیرفتنی نیست اما آشنایی قبل ازدواج برای تصمیم‌های بعدی در زندگی مشترک با اطلاع خانواده‌ها امری مناسب است و تاثیر مثبتی در آینده طرفین دارد.

وی با بیان اینکه تصمیم برای ازدواج از موارد مهمی است که بر بقیه عمر و همه جوانب زندگی تاثیر می‌گذارد، افزود: باید قبل از اقدام به ازدواج، طرفین همدیگر را از لحاظ خصوصیات، اعتقادات و فرهنگ خانوادگی کاملا شناخته و بعد از آن تصمیم بگیرند.

داوطلب خاطرنشان کرد: در حال حاضر علت اصلی بیشتر طلاق‌ها در جامعه، شناخت نداشتن کافی از طرز فکر همدیگر و اعتقادات زوجین است. دوستی‌های قبل از ازدواج نقش بسزایی در افزایش طلاق دارند. معمولا در دوستی‌های قبل از ازدواج، طرفین چشم‌هایشان را به حقایق بسته و تحت تاثیر عواطف‌های خود قرار می‌گیرند این امر نقش بسزایی در افزایش طلاق میان زوجین ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: حتی در برخی موارد، دوستی‌های مکرر با اشخاص مختلف در دوران قبل از ازدواج باعث ایجاد نوعی بی‌اعتمادی در افراد شده و پایه زندگی مشترک در آنها را پس از ازدواج متزلزل می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین