کد خبر: ۲۲۹۹۸۹
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱

نظر پورمحمدی درباره بزرگی بدهی زنجانی

وی درباره بزرگ بودن بدهی بابک زنجانی گفت: وقتی میگوییم 8500 میلیارد تومان بدهی وجود دارد یعنی اینکه به هر نفر از ایرانی ها 110 هزار تومان پول بدهیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر دادگستری با اشاره به اینکه تلاش داریم تا قوانین مربوط به حقوق شهروندی در کنار هم تجمیع شوند گفت: دولت به این منشور و حقوق شهروندی اصلا نگاه سیاسی ندارد.

حجت الاسلام پورمحمدی در ادامه نشست خبری خود درباره تعریف جرم سیاسی و بررسی آن در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث جرم وقتی مطرح می شود یعنی موضوع قضایی است.

وی افزود: اگر قرار است چیزی تهیه شود باید با نظر قوه قضایهی باشد اما آنچه که الان مطرح شده است یک طرح است که البته قوه قضاییه بیشتر باید نظر بدهد.

پورمحمدی گفت: آنچه که فعلا ارائه شده است دارای اشکالاتی بوده است که البته ما در دولت هم در حال تلاش هستیم تا نظراتمان را بگوییم.

وزیر دادگستری گفت: دولت مجری قواتنین است و باید نظرات ما هم در ان اعمال شود که البته تلاشی هم داریم.

وی درباره تهیه منشور حقوق شهروندی نیز گفت: قصدمان از این منشور این است که همه قوانین و مواد موجود از گذشته را تجمیع و دسته بندی کنیم.

پورمحمدی گفت: ما هیچ نگاه سیاسی به منشور حقوق شهروندی نداریم و تنها هدفمان این است که مواد مربوط به حقوق شهروندی به درستی در کنار هم تجمیع شوند.

وزیر دادگستری درباره بابک زنجانی و تهاتر اموال وی با وزارت نفت گفت: تا کنون 8 هزار و 500 میلیارد تومان بدهی ایشان به وزارت نفت است.

وی گفت: باید تلاش کرد تا همانطور که این اموال از خزانه خارج شده همانطور هم برگردد.

پورمحمدی گفت: پول نقد دولت از خزانه رفته است و ما زمین و ماشین و خانه به دردمان نمیخورد و در مرحله بعدی اگر واقعا پول نقدی نبود دیگر باید به لنگه کفش قناعت کنیم.

وزیر دادگستری گفت: آن چیزی که ما فهمیده ایم این است که اموال ایشان کفاف بدهی اش را نمی دهد و باید بررسی دقیق تری صورت بگیرد.

وی درباره بزرگ بودن بدهی بابک زنجانی گفت: وقتی میگوییم 8500 میلیارد تومان بدهی وجود دارد یعنی اینکه به هر نفر از ایرانی ها 110 هزار تومان پول بدهیم.

پورمحمدی همچنین در این باره که چرا توبه سران فتنه مورد توجه قرار نمیگیرد افزود: معنی توبه این است که ما نمیخواهیم دیگر بی قانونی کنیم و پایبند دولت و نظام هستند و فتنه گران سال 88 هم اگر اینگونه توبه کنند پذیرفته می شود نه اینکه صرفا بر زبان آورده شود.

وی درباره عدم محاکمه سران فتنه نیز گفت: نظام هوشمندی داشته و به همین دلیل از محاکمه این افراد خودداری کرده است زیرا شاید محاکمه این افراد فتنه جدید را ایجاد میکرد.

وزیر دادگستری گفت: ما درباره بابک زنجانی به طور واقعی نگران هستیم و نمی توانیم مسامحه کنیم و باید با وسواس دقت کنیم.

پورمحمدی درباره نوع توزیع سبد کالا و مغایرت آن با تدبیر مورد اشاره دولت گفت: ما متاسفیم از اتفاقاتی که افتاد و رئیس جمهور هم اظهار تاسف کردند.

وی ادامه داد: قرار نبود این شکل رخ بدهد و این اتفاقات بیافتد هر چند که ما در مسیر هدفمندی یارانه ها هم مشکل داریم و ان را هم درست نمیدانیم.

وزیر دادگستری گفت: اگر فقط 2 دهک استحقاق نداشته باشند یعنی 800 میلیارد تومان ماهانه صرفه جویی کرده ایم و اگر تنها 3 دهک از گرفتن یارانه حذف شوند یعنی 1200 میلیارد تومان صرفه جویی خواهد شد.

وی گفت: در هیات دولت و در اولین روز ارائه سبدهای کالایی انتقادهایی شد و ابراز ناراحتی شد اما به این نکته توجه کنید که آیا درست است در این شرایط حساس که دولت هدفش کمک کردن به اقشار ضعیف است ما باد لشکرکشی کنیم و دولت را با این حرفها ضعیف کنیم؟

به گزارش فارس، پورمحمدی گفت: این ادبیاتی که برخی استفاده کردند و دولت را آماج حملات خود قرار دادند ادبیات انتقام گیرانه است و هدفشان کمک به دولت نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین