کد خبر: ۲۳۰۰۲۰
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴

انتقاد نوبخت از الحاق 26 تبصره به بودجه ۹۳

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور نسبت به الحاق 26 بند به لایحه بودجه 21 تبصره‌ای هدفمندی توسط مجلس انتقاد کرد و آن را مغایر اصل ایجاز و استحکام دانست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح امروز (سه‌شنبه خانه ملت) در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده پیشنهادات نمایندگان در تبصره‌های الحاقی به کل لایحه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در ابتدا نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه پیشنهاد حذف کل تبصره‌های الحاقی به بودجه را مطرح کرد که ابوترابی‌فرد این پیشنهاد را قبول نکرد و معتقد بود هر یک از تبصره‌های الحاقی در بودجه به منزله یک ماده واحده است و ما نمی‌توانیم تمام موارد را حذف کنیم ولی پیشنهاد حذف تک تک تبصره‌ها را می‌پذیرم، بر این اساس پیشنهاد حذف تبصره الحاقی یک از بودجه 93 مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در نهایت با مخالفت نمایندگان مواجه شد و این پیشنهاد به تصویب رسید.

در جریان بررسی این پیشنهاد، محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در سخنانی ضمن موافقت با پیشنهاد حذف این تبصره، گفت: پس از آنکه نمایندگان در تذکرات و درخواست‌های متعددی خواستار ارائه لایحه هدفمندی یارانه‌ها شدند، دولت خودش را مقید دانست که تبصره‌ای را برای هدفمندی یارانه‌ها ارائه کند و آنچه در نظر داشت را تغییر داد تا نظر مجلس تأمین شود که به لطف خداوند دولت به وظیفه خود عمل کرد و افکار دقیق عمومی درباره همه چیز در این زمینه قضاوت خواهند کرد.

وی افزود: دولت لایحه بودجه سال 1393 کل کشور را در 21 تبصره تقدیم مجلس کرد اما مجلس 26 تبصره الحاقی به آن اضافه کرده است، این اقدام مجلس با توجه به درخواستی که نمایندگان از دولت داشتند، قطعا مغایرت دارد، اگر قرار است در تبصره‌ها، ایجاز و استحکام را رعایت کنید، چرا 26 بند الحاقی به لایحه بودجه 21 تبصره‌ای اضافه کرده‌اید؟ اجازه دهید مواردی که نیازمند قانون است، بعداً در طرح‌ها و لوایح دیگری ارائه شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: ما برای چگونگی اجرای همه ارقام قانون بودجه احکامی را آورده‌ایم و نیازمند این همه حکم نیستیم که شما در قانون بودجه در قالب 26 تبصره الحاقی آورده‌اید.

به گزارش فارس، نوبخت متذکر شد: این همه تعدد در جهت بهبود روش و افزایش بهره‌وری نیست. بهتر است نمایندگان با پیشنهاد حذف تبصره‌های الحاقی موافقت کنند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین