کد خبر: ۲۳۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۸۴ - ۱۷:۴۷

دیدار محرمانه سنیوره و نصرالله

آفتاب‌‌نیوز :  منابع ديپلماتيك سوريه اعلام كردند: دولت دمشق بعد از انتشار گزارش كميته‌ي تحقيق بين‌المللي در ارتباط با ترور رفيق حريري، نخست‌وزير سابق لبنان با بحران شديدي رو به رو شده است و به اين دليل نشست‌هاي گسترده‌يي براي يافتن راه حل خروج از اين بحران انجام مي‌شود.

اين منابع افزودند: برخي از مسوولان سوري از جمله برخي از نزديكان بشار اسد، رييس جمهور سوريه تغييرات در دولت و سازمان‌هاي امنيتي سوري را خواستار شدند.

منابع سوري هم‌چنين اعلام كردند، برخي از كشورهاي عربي نيز دمشق را نسبت به انجام تغييرات در دولت تشويق مي‌كنند.

محيط در ادامه‌ي خبر خود آورده كه تغييرات در كابينه‌ي وزراي سوريه دور ماندن شخصيت‌هايي هم‌چون فاروق الشرع، وزير امور خارجه و مهدي دخل الله، وزير اطلاع رساني سوريه از اين كابينه را به دنبال خواهد داشت.

منابع دمشق تاكيد كردند: برخي از گروه‌هاي سوري وليد معلم، معاون وزير امور خارجه را به عنوان جانشين الشرع معرفي كردند كه وي نيز به دليل حضورش در فهرست اسامي اعلام شده از سوي كميته‌ي بين‌المللي نمي‌تواند در حل مشكلات موجود موثر باشد.

رياض نسان آغا، سفير سوريه در امارات متحده‌ي عربي نيز به عنوان جانشين احتمالي دخل الله معرفي شده است.

اين در حالي است كه پايگاه اينترنتي المحيط نيز از ديدار محرمانه‌ي فواد سنيوره، نخست وزير لبنان با سيد حسن نصر‌الله، دبير كل حزب الله لبنان در بيروت خبر داد.

بر اساس اين گزارش دو طرف در يك نشست دو ساعته به بررسي تحولات لبنان و قطعنامه‌ي 1336 شوراي امنيت در خصوص سوريه پرداختند.

برخي از موضوعات مطرح شده در سخنراني روز قدس سيد حسن نصرالله نيز از موضوعات مورد بحث در اين ديدار بود.

از سوي ديگر روزنامه‌ي الجزيره- چاپ عربستان- نيز نوشت: برخي از تشكيلات فلسطيني و سازمان‌هاي داخلي و مردمي سوريه طي نامه به اسد حمايت خود را از وي اعلام كردند.

در اين نامه بر جانبداري اين گروه‌ها از سوريه در برابر اعمال فشارهاي خارجي تاكيد شده است.

گروه‌هاي فلسطيني و نهادهاي داخلي سوريه اين اقدامات عليه دمشق و سياسي بودن گزارش مهليس را نشانه‌ي خطرناك بودن اوضاع و منافات آشكار آن با دموكراسي و حقوق بشر دانستند.

جبهه‌ي آزادي بخش خلق فلسطين، جبهه‌ي مبارزه‌ي ملي، جنبش جهاد اسلامي، حزب ملي فلسطيني از جمله اين گروه‌هاي فلسطيني هستند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین