کد خبر: ۲۳۰۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲
آخرین وضعیت ارتباطی استان‌های شمالی تشريح شد

سکوت وزارت ارتباطات شکست

پس از گذشت سه روز از ایجاد مشکل در استانهای شمالی کشور امروز معاون وزیر ارتباطات به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت ارتباطی این استان‌ها پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمود خسروی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این که اختلالاتی که در زمینه تلفن این استان‌ها و روستاها ایجاد شده بود بیشتر از قطعی برق ناشی می‌شد، اظهار کرد: در برقراری یک ارتباط تلفنی موفق بخشی از مباحث به زیرساخت‌ها برمی‌گردد که این موضوع بر عهده ما قرار دارد و اکنون در کل کشور مراکز پرجمعیت ما به برق اضطراری متصل هستند و به همین دلیل در زمان بحران مشکل خاصی ندارند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت که به عنوان رئیس کمیته حل بحران در مناطق شمالی کشور انتخاب شده در ادامه عنوان کرد:‌ در استان‌های شمالی کشور نیز در مازندران و شرق گیلان این وضعیت وجود داشت و ما منطقه بحرانی در زمینه ارتباطات نداشتیم اما در برخی مراکزی که جمعیت آنها و تعداد مشترکان تلفن ثابتشان کمتر از 1000 شماره بود BTSها با باتری کار می کردند به همین دلیل قطع برق مشکلاتی در آن‌ها ایجاد کرد.

خسروی با بیان این‌که در کل طی روزهای گذشته در ارتباطات استان‌هایی که جزو مراکز اصلی به شمار می‌روند و جمعیت بالایی دارند مشکل خاصی ایجاد نشده، اظهار کرد: در تلفن ثابت شهرهای سلمان شهر، چالوس، نوشهر، نور هیچ مشکلی نداشتند اما در حوزه تلفن همراه همان طور که گفته شد در برخی قسمت‌ها به دلیل عدم دسترسی به برق مشکلاتی ایجاد شد.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: البته ما در برخی موارد که این امکان وجود داشت از تولید کننده برق سیار استفاده کردیم و مشکل را به این طریق برطرف کردیم و از روز دوشنبه نیز با وصل شدن برق در بخش‌های مختلف مشکلات مربوط به تلفن برطرف شد و اکنون به غیر از 20 تا 30 BTS که در نقاط روستایی و یا صعب العبور قرار دارند بقیه مشکلات برطرف شده است و مابقی مشکلات نیز با وصل شدن برق برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت زیرساخت در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: به هر صورت اکنون در اکثر شهرها و روستاهای شمالی کشور مشکلات ارتباطی حل شده و بیش از 10 روستایی که در شرایط صعب العبور قرار دارند همچنان با مشکل مواجه‌اند که مشکلات آن ها نیز برطرف خواهد شد.

خسروی با تاکید بر این‌که به طور کلی قطعی ارتباط در زمینه تلفن ثابت مربوط به هیچ یک از مراکز اصلی و پرجمعیت نمی شده درباره وضعیت خدمات رسانی اپراتورهای موبایل اظهار کرد: نمایندگان اپراتورها در مناطق بحران زده در جلسات مختلف ما حضور داشتند و برای حل مشکل به وسیله تولیدکننده‌های برق سیار کمک‌های متعددی کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین