کد خبر: ۲۳۰۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹

بخشودگی 3 حکم قصاص در گیلان

رییس کل دادگستری استان گیلان گفت: طی ماه‌های گذشته شاهد بخشودگی 3 حکم قصاص در با رضایت اولیای‌دم بودیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: احمد سیاوش پور در نشست خبری با اهالی رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص وضعیت طلاق و اجرای حکم قصاص در استان، اظهار کرد: قصاص یکی از احکام کیفری در اسلام است و فی نفسه حق‌الناس است.

وی با اشاره به راه‌اندازی شورای حل اختلافات ویژه برای صلح و سازش در قتل‌های عمد گفت: واحد ویژه صلح و سازش قتل عمد با حضور مسئولان و کارشناسان ستادی شورای حل اختلاف در استان راه اندازی شده است.

رییس کل دادگستری استان گیلان درخصوص نحوه کار این شورا تصریح کرد: شناسایی متهمان در واحد سازش ویژه قتل‌های عمد از طریق مکاتبه با اداره کل زندان‌های استان یا درخواست مستقیم متهم و خانواده آنها صورت می‌گیرد.

سیاوش پور یادآور شد: در مرحله نخست کارشناسان این واحد تلاش خود را در راستای گفت‌وگو با خانواده‌های مقتول برای اخذ رضایت انجام داده و در مراحل بعدی در صورت نیاز به جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای تسهیل و تسریع در امر سازش می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در طول چند ماه گذشته در استان 3 بخشودگی حکم قصاص داشتیم، گفت: شورای حل اختلاف توانست در گفت‌وگو با خانواده‌های مقتولان رضایت 3 خانواده را بگیرد.

وی در پاسخ به سوال بعدی خبرنگار ایسنا مبنی بر وضعیت طلاق گفت: متاسفانه درصد طلاق در کشور در طول 2 تا 3 سال اخیر افزایش یافته است.

سیاوش پور با اشاره به کاهش ازدواج و افزایش طلاق در جامعه گفت: به ازای هر 6 ازدواج یک حکم طلاق در کشور داریم و این آمار در استان‌ها متغیر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین