کد خبر: ۲۳۰۲۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
رئیس انجمن صنفی کارگران:

آخرین کارگر بازداشت شده معدن چادرملو آزاد شد

«بهرام حسنی‌نژاد»، دبیر انجمن صنفی کارگران پیمانکاری معدن چادرملو و آخرین کارگر بازداشت‌شده شاغل در این معدن عصر روز گذشته با قرار کفالت آزاد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «محسن غنی زاده» از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارگران چادرملو با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: آقای حسنی‌نژاد،  آخرین کارگر بازداشت شده معدن چادرملو بود که ساعت 16 روز گذشته آزاد شد.

وی یادآور شد: سه شنبه هفته گذشته 28 کارگر این معدن با شکایت کارفرما به اتهام اخلال در نظم عمومی بازداشت شده بودند که پیش‌تر 27 نفر از آنها در عصر روز 14 بهمن آزاد شدند.

این فعال صنفی همچنین با یادآوری اینکه پیش از این هیات تشخیص اداره کار اردکان حکم اخراج آقای حسنی نژاد را تایید کرده بود، گفت: آقای حسنی نژاد طبق قانون نسبت به رای صادره اعتراض کرده و در حال حاضر منتظر هستیم تا جلسه هیات حل اختلاف تشکیل شود.

وی گفت: در حال حاضر کارگران بازداشت‌شده معدن چادرملو برای پیگیری این پرونده وکیل حقوقی اختیار کرده‌اند.

به گفته غنی‌زاده، قراربود صبح امروز کمسیون کارگری فرمانداری ادکان برای رسیدگی به مشکلات صنفی کارگران معدن چادرملو تشکیل جلسه بدهد که با تعطیلی ناشی‌از بارش برف برگزاری این جلسه به زمان دیگری موکول شد.

یادآور می‌شود که 800 کارگران معدن چادرملو که در استخدام شرکت پیمانکاری آسفالت توس هستند از ششم آذرماه سال جاری در اعتراض به نحوه محاسبه حق بیمه خود و نیز اخراج پیش از اتمام قرارداد آقای بهرام حسنی‌نژاد بصورت محدود دست به اقدامات اعتراضی صنفی زده‌ بودند.

این اقدام صنفی اعتراضی در نهایت به دلیل خودداری کارفرما و پیمانکار معدن از قبول درخواست کارگران و نیز بی‌نتجیه ماندن جلسات مذاکره‌ای که چند بار با حضور مسئولان استانی برگزار شد طی ماه‌های گذشته گسترش یافته بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین