کد خبر: ۲۳۰۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱

تشریح 4 پرونده فساد اقتصادی در گیلان

دادستان شهر رشت، جزئیات 4 پرونده فساد اقتصادی در گیلان را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا در نشست خبری با اهالی رسانه بیان کرد: تا زمانی که محکومیت قطعی از سوی دادگاه تجدیدنظر اعلام نشود از عنوان اسامی متهمان جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اولین پرونده فساد اقتصادی، اظهار کرد: اولین پرونده مربوط به اختلاس 600 میلیارد ریالی آموزش و پرورش است که محکومیت‌ها قطعی شده و عوامل این فساد اکنون در زندان بسر می برند.

مصطفوی نیا در رابطه با دومین پرونده اقتصادی در گیلان که مربوط به شورای شهر این شهرستان است گفت: از میان 9 عضو شورای شهر 7 عضو در این اختلاس دست داشتند.

وی با اشاره به مهم بودن این پرونده گفت: اسناد مربوط به این فساد به دادگاه ارسال شد اما به‌دلیل نواقصی که وجود داشت پرونده در دست بررسی است و متهمان این پرونده که به مدت 6 ماه در بازداشت موقت بودند با وثیقه میلیاردی آزاد هستند.

به گزارش ایسنا، وی اعلام کرد: متهمان این پرونده با وثیقه‌ای بیش از مبلغ اختلاس شده آزاد هستند.

مصطفوی نیا درباره سومین پرونده که مربوط به شهرداری آستانه و به مبلغ 300 میلیون تومان است گفت: با توجه به روندی که در پرونده بود مبلغ اختلاف قبل از کیفرخواست از سوی شهردار سابق آستانه به خزانه برگردانده شد که البته با این اقدام شهردار آستانه تبرئه نمی‌شود اما حکم مربوط به وی تعلیق و منع از خدمات دولتی است.

وی در خصوص اختلاس برخی از مدیران کل استان که چهارمین پرونده فساد اقتصادی گیلان را شامل می شود گفت: پرونده اختلاس این مدیران نیز در مرحله دادگاه قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین