کد خبر: ۲۳۰۳۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸

فتح‌الله‌زاده: به مظلومیت ما اضافه شد/ می‌خواهیم با اوسری‌ها شریک شویم

مدیرعامل استقلال ضمن توضیح کامل از دیدارش با نماینده باشگاه اوسر، درباره دیدار قلعه‌نویی و کی‌روش می‌گوید این دیدارها باید از سال پیش آغاز می‌شد و مستمر می‌ماند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی‌ فتح‌الله‌زاده در گفت‌و با ایسنا، درباره اخبار منتشر شده از توافقات اخیر میان باشگاه استقلال و اوسر فرانسه گفت: اصلا قرار نبود که ما این قضیه را رسانه‌ای کنیم. یک طرف این قضیه ما هستیم و یک طرف دیگر کشورهای خارجی هستند. تمایل نداشتیم این ماجرا را تا قبل از کامل شدن در بوق و کرنا کنیم. یک زمان می بینید که کار انجام نمی‌شود و بعد دوستان شروع می‌کنند و می‌گویند که این‌ها تبلیغی کار می‌کنند.

وی ادامه داد: از این موضوعات زیاد در مطبوعات دیده‌ایم. من راغب نبودم که این ماجرا رسانه‌ای شود. خبر ماجرای باشگاه اوسر از طرف ما به بیرون درز نکرد. خود نماینده این باشگاه ماجرا را رسانه‌ای کرده است. صحبت‌های من و ایشان بحث‌های استراتژیک بود. به ایشان گفتم که برای استقلال و پرسپولیس همین الان امکان ایجاد مدارس فوتبال با باشگاه‌هایی مثل رئال مادرید، چلسی و هر جای دیگر وجود دارد. اما چیزی که ما می‌خواهیم انجام دهیم یک کار ریشه‌ای است. می‌خواهیم این کار را به صورت شراکتی انجام دهیم. این طور نباشد که اسمی مشترک از مدرسه فوتبال بگذاریم و از مردم پول بگیریم و در حد همین ماجرا باقی بمانیم.

فتح الله زاده همچنین گفت: ما به دنبال این هستیم که شریک شویم. برخی از بازیکنانمان به فرانسه بروند و برخی به ایران بیایند. نماینده اوسر از این پیشنهاد برداشتی مثبت داشت و من را به فرانسه برای دیدن کمپ هایشان دعوت کردند. من هم گفته‌ام که در اولین فرصت که بتوانم به اروپا بروم و به قرارهایم در چند باشگاه برسم حتما به فرانسه هم می روم و دیداری از امکانات آنها می‌کنم. این کاری که مدنظر ماست ریشه‌ای است و اگر رخ دهد شما می‌بینید که چقدر اثرات مثبت روی فوتبال ما خواهد داشت. این کار را 10 یا 12 سال پیش می خواستم در آلمان انجام دهم. برنامه ما است بازیکنان زیر 14 سالمان را به کمپی در اروپا بفرستیم تا آموزشهای لازم را ببینند. آنها چون زیر 14 سال هستند می‌توانند در لیگ‌های اروپایی به طور نامحدود بازی کنند. در اروپا اگر اشتباه نکنم تنها چهار بازیکن غیر اروپایی می‌توانند در میدان حاضر شوند. اما اگر این بازیکنان در سنین پایین به آنجا بروند و دوره ببینند مسئولیت غیر اروپایی بودن از آنها برداشته می‌شود. نکته اساسی و کلیدی صحبت‌های ما با باشگاه اوسر در همین جاست.

او افزود: من به نماینده باشگاه اوسر گفتم که به لحاظ تکنیکی و مهارت‌های فردی بازیکنان ایرانی بسیار قدرتمند هستند. می بینید که در رده‌های نوجوانان و جوانان پا به پای تیم‌های بزرگ بازی می‌کنیم. نمونه آخری آن همین تیم ملی جوانان ماست که اخیرا نتایج خوبی را کسب کرد. این که چرا در رده‌های بالا ما دچار افت می شویم دلیلش را در ساختارهای ما باید ببینند. خیلی از مربیان بزرگ خارجی این ایراد را هم از ما می‌گیرند که بازیکنان ما 12 کیلومتر نمی‌دوند. تیم‌هایی که زیر 12 کیلومتر می دوند ضعیف محسوب می‌شوند. این واقعیتی است که باید بپذیریم. اما اگر به لحاظ ساختاری و علمی قوی باشیم و آموزش‌های لازم را به موقع به بازیکنان ارائه دهیم می‌توانیم به 12 کیلومتر به بالا دویدن هم برسیم. تا زمانی که به این مساله نرسیم نمی‌توانیم توقع داشته باشیم فوتبال ما پیشرفت کند. این کارها دراز مدت هستند. همان 10 سال پیش این کار را شروع کردم. اگر دو سال به من فرصت می‌دادند این کار به نتیجه‌ رسیده بود. الان هم کار را شروع ‌کرده‌ایم ‌اما معلوم نیست که در آینده چه اتفاقی رخ دهد. امیدوارم که فرصت این کار را داشته باشیم که کار را به یک جا برسانیم یا حداقل بعدی‌های ما به این مسائل توجه داشته باشند تا به نتیجه‌ برسیم.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به سوالی درباره دیدار امیر قلعه‌نویی با کارلوس کی‌روش ، اظهار کرد: من بسیار خوشحالم که این دو عزیز با هم دیدار داشتند. به نظرم این دیدار خیلی دیر انجام شد، ای کاش پارسال وقتی که با کفاشیان صحبت کرده بودم این دیدار اتفاق می‌افتاد. وقتی اسکلت تیم ملی از بازیکنان استقلال تشکیل شده بود حتما نیاز بود که میان دو سرمربی دیدارهای مستمری شکل بگیرد. این مساله هم به ما کمک می‌کرد و هم به تیم ملی کمک می‌رساند. من از دیداری که این دو داشتند بسیار خوشحالم و امیدوارم که ادامه دار باشد. به طور کلی در جریان صحبت‌های آنها هستم و می‌دانم که صحبت‌های خوبی میان دو سرمربی مطرح شده است. ان‌شاءالله خودشان اگر لازم بدانند از جزئیات آن صحبت می‌کنند.

او در پاسخ به سوالی درباره حذف تیمش از جام حذفی، اظهار کرد: آنچه که به مظلومیت استقلال در این فصل اضافه می‌کند نکته ای بود که هیچ کس به آن نپرداخت. پنالتی ما در بازی با مس را نگرفتند. در دقیقه‌ 62 یا 63 بود که این پنالتی روی آقای نوری رخ داد، اما داور آن را اعلام نکرد. هیچ کس در این مورد صحبت نکرد و این در حالی بود که اگر ما پنالتی را گل می‌کردیم دو بر یک جلو می‌افتادیم و جام را از دست نمی‌دادیم، اما نه من، نه مربی و نه بازیکنانمان علیه داوری موضع نگرفتیم و با همه تلخی های اتفاق افتاده با آن کنار آمدیم. نکته اساسی اینجاست این اتفاق در جامی رخ داد که فرصت جبران اشتباه وجود ندارد. ما یک جام را از دست دادیم، اما اعتقاد داشتیم که اشتباه‌های داوری همیشه وجود دارد. دیدید که اعتراضی هم نکردیم. اما جالب اینجاست که با هر حرکتی کمیته‌ انضباطی جریمه و حکم صادر می‌کند. ما سر این پنالتی هیچ اعتراضی نکردیم. اما دریغ از یک تشویق خالی از باشگاه استقلال.

فتح‌الله‌زاده در پاسخ به این سوال که باشگاه سایپا تلاش می‌کند آندرانیک تیموریان را برای بازی یکشنبه محروم کند، گفت: من فکر می‌کنم که آقای تیموریان به اندازه کافی جریمه شده است. او در سه بازی پشت سر هم به لحاظ مالی و بازی کردن محروم شده است. خیلی پیش از آن چه که باید تنبیه می‌شد تنبیه شده است. با این حال ما تابع کمیته‌ انضباطی هستیم و هر حکمی دهند ما تبعیت می‌کنیم.

او در ادامه با گلایه از هواداران استقلال تصریح کرد: متاسفانه ما یک جام را از دست دادیم. اما یک گله‌ کوچک از هوادارانمان دارم. در نیمه نهایی جام حذفی اگر آنها می‌آمدند می‌توانستیم بهتر بازی کنیم. من قبول دارم که هوا سرد است، اما من دست آنهایی که در آن سرما که آدم سرپا هم نمی‌تواند بایستد و به ورزشگاه آمده بودند را می‌بوسم. به هر حال ما به آنها نیاز داریم. ما در حال رقابت هستیم و بازیکنانمان به حضور آنها نیاز دارند. ما سه بازی در تهران داریم و امیدواریم هوادارانمان در آن سه بازی به ورزشگاه بیایند و به ما کمک کنند تا انشا‌ءالله قهرمانی لیگ برتر را امسال هم جشن بگیریم.

مدیرعامل استقلال در پایان در پاسخ به این موضوع که البته ساعت بد دیدارهای استقلال هم در کم آمدن تماشاگران به ورزشگاه موثر است و به طور مثال دیدار استقلال و سایپا ساعت 17 برگزار می‌شود، گفت: من حس می‌کنم که یک دست‌هایی در کار است تا تماشاگران را فراری دهند. در تمام دنیا بازی‌ها در روزهای تعطیل انجام می‌شود . در روز جمعه برای ما بازی نمی گذارند. امیدوارم که آقای تاج با تدبیر خودش فکری برای این وضعیت بکند. نمی‌شود که بازی در ساعات بد و در وسط هفته‌ها برگزار شود و تماشاگران هم در همه بازی‌ها حاضر شوند. ما باید بازیهایمان را در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار کنیم تا استقبال بیشتری از بازی‌ها انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین