کد خبر: ۲۳۰۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵

توجه به اخلاق حرفه‌ای اولویت خانه مطبوعات

معاون امور مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه دولت نباید تشکل سازی کند، گفت: تشکل سازی در هر سطحی محکوم به شکست است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر، حسین انتظامی صبح جمعه در همایش خبرنگاران و دست اندرکاران خانه مطبوعات استان سمنان در گرمسار با اشاره به اینکه سیاست دولت کمک به شکل گیری تشکل ها و ایجاد شرایط بازی درست دموکراتیک است افزود: دولت نباید تشکل سازی کند چرا که این امر در هر سطحی محکوم به شکست است.

وی توجه فراگیر به تشکل های غیردولتی و کاهش تصدی گری را از سیاست های دولت نهم خواند و عنوان کرد: مهمترین رویکرد دولت تدبیر و امید واگذاری امور حکومتی و توجه به صنوف مختلف است.

توجه به اخلاق حرفه ای اولویت خانه مطبوعات

معاون امور مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اساسنامه خانه مطبوعات دارای ایرادات و در حال اصلاح است ابراز داشت: بعد از رفع ایرادات، قبل از تصویب از طریق معاونت مطبوعاتی برای اظهار نظر در اختیار عموم قرار می گیرد.

انتظامی با بیان این مطلب که دولت آماده واگذاری امور به تشکل هاست و باید در این عرصه شرایط لازم را برای صدور پروانه ایجاد و از فعالیت های تشکل ها مراقبت کرد اظهار داشت: توجه به اخلاق حرفه ای به عنوان یک اولویت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی دو مورد از مشکلات ملموس اساسنامه مطبوعات را نیز اینگونه مطرح کرد: نبود سقف مشخص برای حضور یک نشریه خاص در هیئت مدیره خانه مطبوعات، برگزار نشدن انتخابات به صورت هماهنگ در کشور و پیش بینی نشدن شرایط حضور صنوف مختلف مطبوعاتی در آن از جمله این مشکلات است.

کنار گذاشتن منافع شخصی راه موفقیت

نماینده مردم شهرستانهای گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اینکه باید به منافع ملی، استانی و منطقه ای توجه کنیم گفت: اگر منافع شخصی را کنار بگذاریم می توانیم موفق و تاثیرگذار باشیم.

غلامرضا کاتب با اشاره به اینکه کنار گذاشتن منافع شخصی راه موفقیت است افزود: توجه به مباحث الهی و ملی در امر مطبوعات و اطلاع رسانی مهم و حیاتی است.

حرفی ماندگار است که از جایگاه ملی و منافع مردمی بیان شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه رسانه ها برای تاثیرگذاری بر مخاطب به این امور خاطر نشان کرد: امام در حالی که هیچ رسانه ای در اختیار نداشت پیام و سخنش در دنیا و ایران تاثیرگذار شد.

کاتب با اشاره به اینکه امام (ره) سخن و حرکتی بر زبان نیاورد جز اینکه می دانست در محضر الهی حرف می زند تصریح کرد: اگر ما هم امروز بر منظر ملی و منافع مردمی حرفی نزنیم حرف ما ماندگار نمی شود.

اعتماد سازی و بیان نقد منصفانه یاری کننده دولت در انجام وظایف

استاندار سمنان نیز در این همایش با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید از انتقاد منصفانه استقبال می کند، خاطر نشان کرد: بنابر این بر جامعه مطبوعات است که با انتقادات سازنده خود دولت را در سازندگی، عمران و آبادانی یاری رسانند.

محمد وکیلی با اشاره به نقش رسانه ها و مطبوعات در جامعه تصریح کرد: باید با اعتماد سازی و بیان نقد منصفانه به یاری دولت یازدهم بشتابیم.

هدف از تشکیل جامعه مطبوعات تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این همایش هدف از تشیکل جامعه مطبوعات را تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

محمد رضا سوقندی تاکید کرد: برای دست یابی و شکل گیری اینچنین جامعه ای باید قوانین و مقررات را اصلاح کرد.

ارگان های دولتی پاسخگوی مطبوعات نیستند

رئیس شورای مرکزی خانه مطبوعات استان سمنان نیز در این نشست مطبوعات را رکن چهارم دموکراسی در جهان معرفی و عنوان کرد: حکومت ها و دولت ها آنقدر که از رسانه حساب می برند از مجالس و پارلمان ها حساب نمی برند.

مصطفی کواکبیان در پایان خواستار پاسخگویی ارگان های دولتی به مطبوعات شد و اذعان داشت: برخی از ارگان های دولتی پاسخگو نیستند و می گویند شما آزاد هستید که بنویسید و ما آزاد هستیم که جواب ندهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین