کد خبر: ۲۳۰۴۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶

مخالفت‌ افراطیون با توافقات ژنو نسبتی با خواسته‌های مردم و نظام ندارد

چرا زمانی كه تیم مذاكره‌كننده به نتایجی دست یافته است یك حركت تهاجمی، هماهنگ و گسترده از سوی افراطیون و تندروهای داخلی و خارجی نسبت به تیم مذاكره‌كننده افزایش پیدا می‌كند /جهت‌گیری وزارت خارجه موجب خروج ایران از انزوا و بهبود بخشیدن به وضعیت كشور شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشاور وزیر امور خارجه درباره پیشنهاد رئیس‌جمهور برای دعوت از دانشگاهیان برای اظهار نظر در خصوص توافق هسته‌ای تصریح كرد: پیشنهاد آقای رئیس جمهور، پیشنهادی كاملا هوشمندانه بود به این معنا كه می‌خواهد به یك عده تندرو بفهماند كه به غیر از شما افراد دیگری هم هستند كه حرف برای گفتن دارند و اگر حرفی بیان نمی‌شود به این معنا نیست كه همه مثل شما فكر می‌كنند.

محمد علی سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تشدید مخالفت‌های اخیر با وزارت امور خارجه و محمد جواد ظریف از سوی برخی از نمایندگان گفت: وزارت خارجه از اینكه نمایندگان از حقوق و تكالیف قانونی‌شان استفاده بكنند حرفی ندارد و حتی نسبت به این مسئله استقبال نیز خواهد كرد.

وی ادامه داد: سوال اصلی این است چرا زمانی كه تیم مذاكره‌كننده به نتایجی دست یافته است یك حركت تهاجمی هماهنگ و گسترده از سوی افراطیون و تندروهای داخلی و خارجی نسبت به تیم مذاكره‌كننده افزایش پیدا می‌كند.

این كارشناس مسائل بین‌المللی با بیان اینكه صحبت‌های بعضی‌ها انتقاد نیست بلكه سنگ‌اندازی است، خاطرنشان كرد: این مخالفت‌ها هیچ نسبتی با مطالبات و خواسته‌های مردمی و نظام ندارد وگرنه وزارت خارجه و دولت از انتقاد هراسی ندارد و نگرانی‌ای از پاسخگویی نیست.

سفیر اسبق ایران در لبنان تاكید كرد: كسانی كه در 8 سال گذشته چشم‌هایشان را به روی اقدامات و رفتار دولت گذشته و بالاخص سیاست خارجی بسته بودند كه این چشم بسته شدن‌شان موجب شد كشور از شرایط مطلوب و رو به جلو به وضعیتی بحرانی برسد.

سبحانی با اشاره به خدمات وزارت خارجه در خروج از وضعیت بحرانی اظهار داشت: جهت‌گیری وزارت خارجه موجب خروج ایران از انزوا و بهبود بخشیدن به وضعیت كشور شده است و امید را مجددا به میان مردم برگردانده است به طوری كه هیات‌های دیپلماتیك برای سفر به ایران در حال سبقت گرفتن از یكدیگر هستند و تیم‌های اقتصادی تمایل دارند در ایران سرمایه گذاری كنند.

وی درباره مخالفان وزارت امور خارجه ابراز داشت: تصور می‌کنم برخی از این افراد فقط در فضاهای تند است که می‌توانند فعالیت بكنند. این گروه با اینكه اندك هستند اما صدای بلندی دارند و فریادشان گوش فلك را پر كرده است.

مشاور وزیر امور خارجه در ادامه افزود: افراطیون تمایل ندارند كشور به سمت آرامش حركت چرا كه در این صورت باید پاسخگوی رفتار گذشته‌شان باشند.

این استاد دانشگاه درباره پیشنهاد رئیس جمهور برای دعوت از دانشگاهیان برای اظهار نظر در خصوص توافق هسته‌ای گفت: پیشنهاد آقای رئیس جمهور، پیشنهادی كاملا هوشمندانه بود به معنا كه می‌خواهد به یك تندرو بفهماند كه به غیر از شما افراد دیگری هم هستند كه حرف برای گفتن دارند و اگر حرفی بیان نمی‌شود به این معنا نیست كه همه مثل شما فكر می‌كنند.

سبحانی درباره پیشنهاد مناظره درباره توافق هسته‌ای در صداوسیما تاكید كرد: اگر صداوسیما رفتار خود را اصلاح كند و از حالت تك‌صدایی در آنجا وجود دارد، خارج شود و اجازه دهد همه‌ گروه‌ها، احزاب وجریان‌های سیاسی و خردمند جامعه نظرات‌شان را منعكس كنند، مناظره می‌تواند امری مطلوب محسوب شود و نه تنها كار خوبی است بلكه راهگشا نیز است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین