کد خبر: ۲۳۰۶۰۴
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۸

آیا می خواهید پوستی صاف و بدون چروک داشته باشید؟

حتما دقت کرده اید که وقتی راه می روید پوست صورتتان حالت افتاده و وقتی دراز می کشید حالت صاف تری دارد و چروک هایش کمتر به نظر می رسد...
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  چروک شدن پوست ۲ علت اصلی و چند علت فرعی دارد؛ مهم ترین علت اصلی این اتفاق افزایش سن است.با افزایش سن، رطوبت و قابلیت ارتجاعی پوست کاهش می یابد. پوست درخشش طبیعی خودش را از دست می‌دهد و همین باعث چین و چروک خواهد شد. در بازار کرم‌های ضد پیری بسیار وجود دارد که می‌تواند با سالخوردگی و چین و چروک پوست مقابله کند.

با از بین رفتن کلاژن، حجم پوست از زیر کم می شود و درنتیجه در سطح چروک می خورد. به همین دلیل متخصصان پوست برای رفع این مشکل از تزریق ژل استفاده می کنند. ژل، جایگزین کلاژن از بین رفته می شود تا فرم اولیه را به پوست برگرداند و چروک ها را از بین ببرد اما چون ژل ها ساختگی و صنعتی هستند پایداری زیادی ندارند و تزریق آنها باید بعد از یک سال تکرار شود.

 الاستین نیز با گذشت زمان و به خصوص در اثر تاثیر نیروی جاذبه زمین به تدریج حالت کشسانی خود را از دست می دهد. حتما دقت کرده اید که وقتی راه می روید پوست صورتتان حالت افتاده و وقتی دراز می کشید حالت صاف تری دارد و چروک هایش کمتر به نظر می رسد زیرا وقتی ایستاده یا نشسته اید نیروی جاذبه زمین پوستتان را به سمت پایین می کشد. حال در نظر بگیرید در اثر افزایش سن، کلاژن پوست کاهش یافته و الاستیسیته یا خاصیت کشسانی آن به هم خورده است. در چنین شرایطی نیروی جاذبه زمین پوست شل شده را با قدرت بیشتری به سمت پایین می کشد و درنتیجه فرد غبغب می آورد یا پوست کنار صورتش آویزان می شود بنابراین کاهش کلاژن و الاستیسیته پوست همراه نیروی جاذبه زمین دو عامل موثری هستند که باعث پیری و افتادگی پوست می شوند.

 نور خورشید دومین علت ایجاد چین و چروک بر روی پوست صورت است. نور خورشید به خصوص نور UVB در برخورد با پوست باعث افزایش شکنندگی کلاژن ها می شود. به همین دلیل هم تاکید همیشگی متخصصان پوست استفاده مناسب از کرم های ضدآفتاب است. جالب است بدانید افرادی که پوست تیره ای دارند در مقابل نور خورشید مقاوم تر هستند و چروک دیرتر در پوست آنها ظاهر می شود.

 گذشته از سن و عوامل ژنتیکی، اغلب اولین چروک‌ها با حالت‌هایی که مکررا صورت به خود می‌گیرد، ایجاد می‌شوند. مثل خطوط خنده، خطوط اخم، چین‌های پیشانی، و چروک‌های گوشه چشم. چنانچه بیان احساسات مانند اخم کردن، خندیدن، یا بالا بردن ماهیچه‌های پیشانی را در صورت خود نمایان می‌سازید چروک‌ها بیشتر در همین نواحی شروع به شکل گرفتن می‌کنند.

***

اگر شما واقعا مي خواهيد که پوستتان جوان به نظر آيد بهتر است موارد زير را نيز رعايت کنيد:

ازنور خورشيد اجتناب کنيد.

کرم ضد آفتاب استفاده کنيد.

سيگار نکشيد.

از مرطوب کننده ها استفاده کنيد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین