کد خبر: ۲۳۰۸۳۱
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶

خاطرات نوبخت از چگونگی آشنایی و نخستین دیدارش با امام (ره)

بر همه ما فرض است که احترام یاران امام خمینی(ره) و پیشکسوتان انقلاب را حفظ کنیم و امروز کسی نباید و نمی تواند امام خمینی(ره) را از یارانش جدا کند و یاران را هم نمی تواند از ایشان جدا کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و معاون نظارت و راهبردی رئیس جمهور، ظهر امروز در حاشیه مراسم تجدید میثاق کارکنان این معاونت ریاست جمهوری با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب و زیارت مرقد امام خمینی(ره)، در گفت وگو با خبرنگار شبکه مجازی آستان در خصوص ذکر خاطراتی از دوران حیات امام خمینی(ره) اظهار داشت: ارتباط خانواده ما با حضرت امام(رض) و فرزندان ایشان به پیش از سال 1342 بر می گردد؛ بخصوص آقا مصطفی از دوستان مرحوم دایی بنده بود و گاهی به رشت و پیش دایی ما می آمد؛ پدربزرگ من آیت اله حجتی هم از ارادتمندان رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود و با ایشان مراوداتی داشت.

وی افزود: سال 1346 یا 1347 بود که من دانش آموز بودم، درس مأموریت برای وطنم یا همان انقلاب سفید در مدارس آن زمان آموزش داده می شد؛ در آن درس در کنار مطالب مورد تأیید شاه، مطالب موهن و زشت را برای امام خمینی(ره) به کار میبردند؛ با توجه به ارادتی که خانواده ما به امام خمینی(ره) که آن زمان به نام حاج آقا روح الله ایشان را می شناختیم، به دبیر این درس مربوطه گفتم فکر نمی کنید مطالب این کتاب در خصوص امام خمینی(ره) مغرضانه است؟ که البته آن دبیر انسان شریفی بود و این موضوع را پیگیری نکرد.

سخنگوی دولت با بیان این که استقبال تاریخی از حضرت امام(رض) در بدو ورود به میهن اسلامی نشان از اقبال بسیار بالای مردم به ایشان داشت، گفت: برای اولین بار من توفیق پیدا کردم ایشان را در جماران ملاقات کنم و هرگز آن لحظه ارزشمند از یادم نخواهد رفت.

نوبخت گفت: فقط برای خدا کار کردن و همه چیز را برای خدا انجام دادن، برای خدا لبخند زدن و برای خدا خشمگین شدن همه و همه درس هایی است که باید از زندگی حضرت امام(رض) آموخت؛ امام خمینی(ره) همه چیزش را برای خدا انجام داد و خالصانه در دل و جان مردم ماند و نشان داد اگر کسی برای خدا کار کند همیشه ماندنی است.

وی تأکید کرد: بر همه ما فرض است که احترام یاران امام خمینی(ره) و پیشکسوتان انقلاب را حفظ کنیم و امروز کسی نباید و نمی تواند امام خمینی(ره) را از یارانش جدا کند و یاران را هم نمی تواند از ایشان جدا کنند.

سخنگوی دولت، به شخصیت مرحوم آیت الله توسلی به عنوان یکی از یاران امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: به همه اسناد تاریخی انقلاب که مراجعه کنید می بینیم که یکی از کسانی که مثل پروانه دور امام(ره) بود، مرحوم آیت الله توسلی بود و هیچ سندی از سخنرانی امام خمینی(ره) نیست که ایشان کنار حضرت امام(ره) نباشند؛ بعد از امام راحل هم ایشان همان راه را حفظ کردند.

نوبخت خاطرنشان کرد: در سال های آخر حیات مرحوم آیت الله توسلی با ایشان محشور شدم و می دیدم که ایشان ذوب در امام(ره) بود و بنابراین بوسیدن مزار آیت الله توسلی برای من به عنوان بوسیدن قدمگاه حرم امام خمینی(ره) است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین